شهر تهران| ۵۷۷ نفر از کارکنان آموزش پیشگیری از بیماری کرونا دیدند

سرپرست اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی شهرستان تهران گفت: در عصر حاضر، هر سازمان و یا کسب و کاری برای بقا و رسیدن به اهداف خود نیاز دارد که انواع چالش‌های پیش رو را بشناسد و در جهت رفع آن قدم بردارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مریم پوسانه در خصوص آموزش کارکنان افزود: امروزه صاحبنظران حوزه مدیریت بر این باورند که نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین دارایی سازمان‌ها و به عنوان مزیت رقابتی نیز مطرح است.

سرپرست اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی شهرستان تهران گفت: دنیای امروزی با حضور فناوری و گسترده‌تر شدن ابزارها و دسترسی راحت تر به آن‌ها، به شدت رقابتی شده است. رقابت سازمان‌ها هم ازاین قاعده مستثنی نیست که باید برای ماندن در این عرصه توانایی‌های لازم را کسب کرده و تحول را به وجود آورد.  
وی عنوان کرد : یکی ازمنابع مهم برای ایجاد تحول و بقای سازمان و رسیدن به هدف‌ها و رسالت‌های موردنظرش، عامل تجهیز نیروی انسانی با آموزه‌های کاربردی مدیریت است.

پوسانه در خصوص دوره های عمومی اجرا شده بیماری کرونا عنوان داشت :این حوزه  در سال گذشته آموزش پیشگیری از بیماری کرونا را  در دو دوره ویژه کارکنان به تعداد ۵۷۷ نفر به صورت غیر حضوری تا پایان سال برگزارکرده است.

 وی افزود :دوره آموزشی بهداشت و ایمنی محیط کار(کرونا) به مدت ۴ ساعت برای هر فرد و کل افراد ۵۷۷ نفر(اوایل سال ۹۹)، دوره آموزشی پیشگیری از ابتلاء به ویروس کووید ۱۹ به مدت ۸ ساعت (پایان سال ۹۸) برای ۸۴۰ نفر از پرسنل به صورت غیر حضوری برگزار شد.
این مسئول  عنوان کرد : با توجه به اینکه سرانه آموزشی هر فرد  طبق قانون خدمات کشوری ۴۰ ساعت می باشد دفتر آموزش و پژوهش بهزیستی شهر تهران برای هر فرد در سال ۹۹ با احتساب دوره های آموزشی کشوری ۷۹ ساعت  دوره  برگزار کرده است.
وی با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته بالغ بر ۵۷۷ نفر از کارکنان  این اداره موفق به گذراندن دوره های تخصصی شدند، افزود:   پنج دوره آموزشی  عمومی(۵۸ساعت) غیر حضوری مصوب برای کلیه پرسنل (۵۷۷ نفر با تحصیلات دیپلم و بالاتر)، سه دوره آموزشی عمومی آنلاین (۸ ساعت) غیر مصوب برای کلیه پرسنل ستاد و مرکز جامع خدمات مشاوره بدون در نظر گرفتن میزان تحصیلات و نوع استخدام،   هشت دوره آموزشی آنلاین شغلی مصوب استانی برای کارشناسان حوزه های تخصصی ستاد و مراکز، دو دوره آموزشی بهبود مدیریت ویژه مدیران پایه و میانی،   یک دوره آموزشی شغلی ویژه عاملین ذیحساب وکارشناسان امور مالی،   یک دوره آموزشی شغلی ویژه عاملین ذیحساب،  ۸۳دوره آموزشی کشوری آنلاین که ۱۶۴ نفر از پرسنل این شهرستان به این دوره ها معرفی شدند، ۱۶دوره آموزشی کشوری غیر حضوری که ۱۵۱ نفر از پرسنل این شهرستان به این دوره ها معرفی شدند برگزار شده است.
وی افزود :در جهت پیشگیری از این بیماری کلیه دوره های برگزار شده در سال ۹۹ به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار گردید.
پوسانه عنوان داشت : با توجه به موج چهارم  شیوع  ویروس کرونا و لزوم آشنایی کارمندان  با اصول و ضوابط بهداشتی و تغذیه ای به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹، دو دوره ی اصول تغذیه و بهداشت (رفتار خوراکی سالم) به مدت ۴ ساعت و بیماری های نوپدید و راه های پیشگیری آن به مدت ۶ ساعت با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی  برگزار خواهد شد.
وی در پایان افزود :دوره ی آموزشی تاب آوری اجتماعی ویژه کارشناسان اورژانس اجتماعی در قالب فیلم آموزشی Offline به همراه فایل کتاب (راهنمای تحلیل تاب آوری سیستمها) به مدت ۲۴ ساعت  از تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال جاری در حال برگزاری می باشد.

کد خبر 35923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد