شمیرانات| برگزاری اولین جلسه آموزشی طرح محب و مدیریت بحران در سال ١٤٠٠ 

معاون توسعه و پیشگیری شهرستان از برگزاری اولین وبینار آموزشی با موضوع ویژگیهای رفتاری مشاوران در بحران برای اعضای تیم فوریتی محب با همکاری  مرکز مشاوره تحقیقی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، علی رمجی در ادامه بیان داشت: با توجه به بیماری کرونا و در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی آموزش  به صورت آنلاین برگزار گردید.                   

رمجی افزود: طرح محب شامل شبکه خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی به‌منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی، اجتماعی در حوادث غیرمترقبه است که این مشاوره‌ها با مشارکت دو ساختار دولتی و غیردولتی است.  

وی گفت: در این طرح از یک‌سو، روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز مشاوره که به نام گروه‌های فوریتی نام‌گذاری می‌شوند؛ توانمند می‌شوند تا در زمان بروز حوادث غیرمترقبه بتوانند در اسرع وقت و با هماهنگی‌های از قبل طراحی‌شده، خدمات مشاوره و روان‌شناختی را به آسیب‌دیدگان ارائه دهند.

معاون توسعه و پیشگیری خاطر نشان کرد:  با توجه به اهمیت  مشاوره و حمایتهای روانی اجتماعی، در سال ۱۴۰۰ هر ماه یک جلسه آموزشی برای اعضا برنامه ریزی شده، تا با آگاهی بخشی و به روزرسانی اطلاعات  اعضا، در زمان بروز بحران از بهترین نیروها بتوان برای مدیریت شرایط و برقرای آرامش استفاده کرد.

کد خبر 35896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد