خواف | برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های والدگری برای خانواده‌های فرزندپذیر

کارگاه آموزشی مهارت های والدگری با عنوان «والدین آگاه ، فرزندان مسئولیت پذیر» توسط بهزیستی خواف برای خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده که مراحل بررسی و تأیید صلاحیت را دریافت کرده‌اند برگزار شد.

فرزندپذیری گر چه به عنوان راه حلی جهت تامین نیاز والدگری زوجین می‌باشد، اما برخلاف آن چه از عنوان آن برداشت می‌شود و گمان می‌رود که موضوعی به سادگی در آغوش گرفتن یک کودک است، آمیزه ­ای از موضوعات و مسائل پیچیده را در بر می‌گیرد که به هنگام ورود به این فرآیند و به تدریج برای مثلث فرزندپذیری دراین حوزه آشکار می‌شوند.

هنوز هم این موضوع چه تحت تاثیر نگاه خانواده­ی ایرانی یا عرف و یا ملاحظات حقوقی موجود با احتیاط و تنش فراوانی برای خانواده­ها همراه است، ﺁن­ها با نگرانی­های بسیاری مواجه می­شوند، ممکن است نگران عدم دلبستگی به کودک باشند، هم­چنین مباحث مربوط به هویت و نحوه­ی شکل­گیری آن از مهم­ترین چالش­های این خانواده­ها می­باشد.

بهزیستی شهرستان خواف در همین راستا و در  جهت افزایش دانش و آگاهی زوجین متقاضی فرزند خواندگی که مراحل مصاحبه و بررسی صلاحیت آنها انجام شده است  اقدام به برگزاری دوره آموزشی والدگری برای آنها کرده است.

این دوره ها در چند جلسه آموزشی برگزار شده و تداوم خواهد داشت.

در پایان این جلسات برای شرکت کنندگان گواهی حضور صادر می شود که به منزله تایید نهایی برای این انجام مراحل فرزند خواندگی می باشد.

مدرس این دوره ها فیض محمد تیموریان کارشناس ارشد مشاوره و مدرس دانشگاه می باشد که در این کارگاه‌ها در خصوص نحوه تعامل و ارتباط والدین و فرزندان، سبک‌های فرزند پروری و مهارت های ارتباطی با شرکت کنندگان گفتگو کرده است.

کد خبر 35888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد