در رسانه| ۲۷۷ خانواده همدانی در انتظار فرزندخواندگی هستند

همدان-ایرنا- معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۲۷۷ متقاضی در این استان در انتظار فرزندخواندگی هستند گفت: ۳۰ کودک در سال گذشته به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شدند.

زهره بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال گذشته ۳۸ درخواست فرزند خواندگی در همدان ثبت شده است اظهار داشت: سامانه ملی فرزند خواندگی به منظور تسهیل روند کار، یکسان سازی و شفافیت کار، تسریع در فرایند واگذاری، آگاهی بخشی به متقاضیان و حذف موارد سفارشی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: نوزادان دختر تا ۲ سالگی تقاضای بیشتری برای فرزندخواندگی دارند و هرچه سن فرزندان بالاتر می رود احتمال فرزندخواندگی برای آنها کمتر می شود.

بختیاری افزود: فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی تا ۱۶ سالگی می توانند به خانواده های متقاضی واگذار شوند و همواره تعداد متقاضیان از فرزندان بیشتر است.

معاونت امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی همدان با اشاره به شرایط فرزند خواندگی بیان کرد: بررسی صلاحیت متقاضیان طبق دستورالعمل تخصصی دفتر کودکان ونوجوانان بهزیستی، وضعیت اقتصادی اجتماعی مناسب و دارای مسکن و شغل مناسب ، دادن تعهد مالی واخلاقی در خصوص تامین آتیه فرزند، حداقل سن ۳۰ سال یکی از والدین و داشتن تابعیت از جمله این شرایط است.

بختیاری اعلام کرد: متقاضیان سرپرستی کودک می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت نام اولیه و آپلود مدارک خود در سامانه بر اساس محل سکونت خود تقاضای خود را ثبت و کدرهگیری دریافت کنند.

وی ادامه داد: پیگیری‌های بعدی توسط کارشناسان شهرستان یا استان انجام می‌شود و در هر مرحله متقاضیان از طریق پیامک در جریان پیشرفت پرونده قرار می گیرند.

معاونت امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی همدان گفت: اگر خانواده ای تقاضای سرپرستی کودکان دارای شرایط خاص(بیمار یا معلول) را داشته باشند در صورتی که احراز صلاحیت شده باشد و منعی در واگذاری فرزند به آنها نباشد در اولویت خواهند بود.

بختیاری اظهار داشت: در سال گذشته تنها یک مورد متقاضی برای سرپرستی کودک کم توان ذهنی بوده که با توجه به توجیه انجام شده و حمایت‌های مالی و روانی که صورت گرفته، پذیرفته شده است

کد خبر 35877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد