کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی بهزیستی البرز تشکیل جلسه داد

جلسه کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی با موضوع تشکیلات تفضیلی شهرستان جدید التأسیس چهارباغ به ریاست دکتر « اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان و سایر اعضاء برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، با توجه به اقدامات صورت گرفته درخصوص شکل گیری شهرستان چهارباغ و پیشنهاد پستهای مورد نیاز برای آن شهرستان از سرجمع پستهای بلاتصدی استان و همچنین پیشنهاد ایجاد تعدادی پست جدید برای این شهرستان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه دکتر حیدری گفت: نخستین گام برای راه اندازی یک اداره در سطح شهرستان جدید چهارباغ تعیین یک سرپرست و مسئول است که بتواند نیاز سنجی کند و پیگیر امور این اداره باشد و در گام دوم معاونین اداره کل بهزیستی استان موظفند با توجیه کارشناسی و درنظر داشتن موضوعاتی از قبیل آسیب خیز بودن شهرستان، وجود جمعیت شناور، وجود اتباع خارجی فاقد اوراق هویتی و کارت اقامت و اتباع غیر مجاز ، هر یک پیگیر ایجاد بخش ها و دفاتر خود در سطح شهرستان باشند.

وی افزود : در این خصوص کلیه حوزه ها اعمّ از توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری، مشارکت های مردمی و سایرین موظفند با حضور در ستاد بهزیستی کشور و تأکید بر مسائلی که به لحاظ کارشناسی ضرورت دارد ، در جهت تحقق این مهم تلاش کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استان البرز آخرین استان کشور است و در خصوص زیرساخت ، ساختار و امکانات آن به خوبی فکر و کارشناسی نشده بود ،  بنابرین در سطح کوچک تر برای ایجاد یک اداره بهزیستی نیاز است معاونین استان ضمن نیازسنجی نیروی انسانی از ظرفیت نیروهای انسانی سایر شهرستان ها من جمله شهرستان ساوجبلاغ استفاده نمایند و تلاش بر این باشد که ساختارهای جدیدی برای شهرستان چهارباغ دیده شود و پست های جدیدی تعریف شود.

دکتر حیدری بیان داشت : بحث ایجاد تشکیلات مستقل، امکانات خودرویی، ساختمان هایی که باید احداث شوند و تجهیزات مورد نیاز علاوه بر نیروی انسانی باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: وقتی شهرستانی در یک استان ایجاد میشود از آنجا که تمام دستگاههای اجرایی باید در آنجا اداراتی ایجاد کنند ، بهتر است وزارت کشور به عنوان دستگاه تائید کننده در سطح بالا ابتدا رایزنی کند و ساختار کلی را شکل دهد و سپس به استان ابلاغ شود، ایجاد شهرستان بدون درنظر گرفتن ساختارها چالشهای بسیاری را برای ادارات کل ایجاد میکند.

دکتر حیدری افزود: انتظار می رود بخشهایی باید به فوریت در شهرستان جدید ایجاد شود علی الخصوص بخشهای مرتبط با آسیب های اجتماعی مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد : شهرستان جدید چهارباغ با جمعیت شناور ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزارنفر جمعیت آن سه برابر نورمی است که بهزیستی کشور برای راه اندازی اورژانس اجتماعی اعلام کرده است پس نیاز است معاونت امور اجتماعی هر چه سریعتر پیگیر راه اندازی اورژانس اجتماعی در این شهرستان باشد.

وی افزود : در صدور مجوز فعالیت برای بخش خصوصی و راه اندازی مراکز بهزیستی در کلیه حوزه ها شهرستان چهارباغ در اولویت قرار گیرد.

دکتر حیدری در پایان گفت: با توجه به وجود مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در این شهرستان، ارائه خدمت به نحو مطلوب تر صورت خواهد گرفت و با توجه به اهمیت موضوع جمع آوری معتادین متجاهر، صدور مجوز کمپ ها در این شهرستان در اولویت قرار خواهد بود.

در پایان جلسه مقرر گردید کلیه فعالیتها در آغاز ضمن مکاتبه و ارسال رونوشت به فرمانداری و با توجیه منطقی و کارشناسی مرحله به مرحله پیش برده شود و گزارش کامل شرح اقدامات صورت گرفته، در جلسه آتی ارائه گردد.

کد خبر 35872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد