کارگاه منطقه ای توانمند سازی سازمان های مردم نهاد افتتاح شد

صبح روز هجدهم اردیبهشت ماه با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان و مدیر کل بهزیستی استان ، آئین افتتاح کارگاه منطقه ای توانمند سازی سازمان های مردم نهاد به صورت مجازی برگزار شد.

دکتر اسماعیل حیدری آزاد دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان صبح امروز در آئین افتتاح کارگاه منطقه ای توانمند سازی سازمان های مردم نهاد که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: کارگاه منطقه ای توانمند سازی سازمان های مردم نهاد با عنوان مسئولیت پذیری اجتماعی ، پاسخگویی سازمانی و معیارهای اخلاقی در سازمان های مردم نهاد با حضور سمن هایی (هراستان ۶ سمن سطح ۲ و گیلان ۵ سمن )  از استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، زنجان ، کردستان و گیلان به مدت سه روز از ۱۸ الی ۲۰ اردیبهشت ماه سالجاری با میزبانی استان گیلان به صورت مجازی برگزار می شود.

وی افزود:اجرای این کارگاه با برنامه ریزی ، هدایت و نظارت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان ، حمایت مالی توسعه مشارکت های مردمی ستاد ، همکاری دانشگاه گیلان و اداره کل بهزیستی استان است و مجری کارگاه نیز جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی می باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد:بعد از اتمام برگزاری کارگاه ، مدارک معتبری از سوی دانشگاه گیلان برای شرکت کنندگان صادر می شود.

حیدری آزاد با بیان اینکه جایگاه و نقش سازمان ها و نهادهای مردم نهاد در مسئولیت پذیری اجتماعی ، پاسخگویی و رفع مشکلات مردم در سیستم امروز در سطح جهان پذیرفته شده است ، تصریح کرد:دولت به تنهایی نمی تواند در تمامی امورات ورود کرده و اقداماتی داشته باشد بلکه سازمان های مردم نهاد در کنار سازمان های دولتی برای پاسخگویی به مردم می توانند مثمرثمر واقع شوند.

وی برگزاری کارگاه منطقه ای توانمند سازی سازمان های مردم نهاد را در راستای ارتقای آگاهی ، اطلاع رسانی، تبادل تجربیات و هرچه بهتر انجام شدن فعالیت های سمن ها مهم عنوان کرد و گفت: افزایش بارعلمی و اطلاعات و همچنین افزایش شفافیت ها و بالابردن معیارهای اخلاقی سمن های سطح ۲ استان های شمال و شمال غرب کشور در پاسخگویی به مردم ، جذب و استفاده بهینه ازنخبگان اجتماعی ، دانشگاهی و فرهنگی  ، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی و بالابردن مشارکت های عمومی مردم جهت پیشگیری از اعتیاد ، درمان و امور مرتبط به حوزه مواد مخدر از اهداف برگزاری این کارگاه سه روزه مجازی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان تاکید کرد:امید است کارگاه های منطقه ای برای سمن های سطح یک و پایین تر نیز برگزار شود و شاهد رشد سازمان های مردم نهاد جهت افزایش مشارکت های اجتماعی در همه زمینه ها از جمله مواد مخدر و پیشگیری از آن باشیم.

دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان نیز در ادامه خاطرنشان کرد:به لحاظ کمیت در تشکل های غیردولتی که در مسائل مختلف به ویژه مسائل اجتماعی و اعتیاد فعالیت می کنند کمیت های خوبی وجود دارد اما باید به جایگاهی برسیم که بتوانیم از حداکثر جلب مشارکت ها ، لابی گرهی ، ظرفیت ها و زمینه مشارکت نخبگان استفاده کنیم.

وی برگزاری چنین کارگاه هایی  را در راستای توانمند سازی سازمان های مردم نهاد و جلب مشارکت های عمومی در حوزه آسیب های اجتماعی مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.

کد خبر 35865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد