رباط کریم| تفاهم بهزیستی با کارخانه کاشی برای اشتغالزایی بهبود یافتگان

تفاهم نامه اشتغال مددجویان مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد  با کارخانه کاشی الوند در خصوص اشتغال مددجویان و بهبودیافتگان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مهر بهزیستی شهرستان رباط کریم با هدف توانمندسازی گروه های هدف بهزیستی تفاهم نامه اشتغال مددجویان "مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مهر مبتنی بر تداوم درمان" بهزیستی با شرکت کاشی الوند منعقد کرد.  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم در این رابطه گفت: با هدف توانمندسازی گروه های هدف بهزیستی تفاهم نامه اشتغال مددجویان اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بهزیستی استان تهران  با کارخانه کاشی الوند انعقاد گردید.
 
بهادر مهکی تصریح کرد: در جلسه ای  که با حضور مسئول مشارکتهای مردمی اداره بهزیستی شهرستان  و مدیر عامل شرکت کاشی الوند و نیاکان مسئول مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مهر  برگزار شد.

مهکی افزود: طول درمان مددجویان در مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد به مدت یکسال است که در طول این مدت، افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار گرفته و درکنار درمان این افراد، خانواده های آنان نیز آموزش های لازم را کسب می کنند.

وی ادامه داد: مددجویان مقیم مراکز در صورت صلاحدید تیم درمان پس از ۳ماه و ۱۵ روز از مراکز ترخیص شده و به خانواده بازمی‌گردند که از مهمترین مشکلات این مددجویان  پس از ترخیص و سوءمصرف مواد وضعیت بیکاری آنهاست لذا شیوه نامه مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد تیم درمان را موظف کرده در صورت عدم اشتغال مددجویان، مددکاران مرکز  اشتغال  بهبودیافتگان را پیگیری کنند.

مسئول مشارکتهای مردمی شهرستان نیز در خصوص تفاهم‌نامه با کارخانه کاشی الوند عنوان داشت: جلسه درخصوص خدمات معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی به واحدهای تولیدی و صنعتی بوده که درصورت اشتغال مددجویان بهزیستی معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی خدماتی از جمله پرداخت تسهیلات پانصد میلیون ریالی با بهره ۴درصد و اینکه۲۳ درصد سهم بیمه کار فرمائی را پایان سال عیناً به کارفرما برمی‌گردانند.

 ماندانا سنایی افزود: در مواردی که کارفرما معلولی را بخدمت بگیرد و معلول بلحاظ جسمی و توانمندی کارایی فرد سالم  برای کارفرما نداشته باشد، جبران کارایی در انتهای سال به کارفرما پرداخت خواهد شد.

کد خبر 35861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد