جوابیه اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری پیرو درج مطلب در فضای مجازی

پیرو درج مطلبی با موضوع تعطیلی مرکز نگهداری سالمندان شایستگان شهرکرد با توجه به عدم همکاری مناسب بهزیستی موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی اعلام می گردد:

مراکز تحت نظارت بهزیستی بصورت خصوصی اداره میشوند ونقش سازمان در صدور مجوز، نظارت مطلوب برعملکرد وپرداخت یارانه های آنها می باشد که درمورد این مرکز هم تاکنون انجام شده است.

مرکز سالمندان شایستگان شهرکرد یکی از سه مرکز شبانه روزی سالمندان استان  و جز مراکز درجه یک به صاحب امتیازی دکترخسرو آزاد  می باشد که از سال ۱۳۸۱ به دوگروه ازسالمندان خدمات رسانی میکند

۱- سالمندان مقیم اسایشگاه شبانه روزی که مبلغ ۲۴۶۴۵۰۰۰۰ ریال به ازای نگهداری از تعداد ۲۲ سالمند یارانه به صورت ماهیانه از سازمان بهزیستی دریافت می نماید و مرکز مجاز است هرماه تعرفه ای ازخانواده تحت عنوان شهریه جهت تکمیل یارانه بهزیستی دریافت نماید ۲- سالمندانی که ماهیانه خدمات پزشکی وپرستاری وروانشناسی در منزل میگیرند(تیم سیار) که مبلغ ۱۰۲۱۲۰۰۰۰ ریال ماهیانه یارانه دریافت می نماید که با توجه به شیوع کرونا و عدم مراجعه به خانواده ها با اینحال یارانه مذکور ماهیانه به حساب مرکز واریز می گردد. درایام کرونا هم اعتباراتی تحت عنوان هزینه های جانبی جهت تشویق پرسنل ویاتامین مایحتاج بهداشتی وضدعفونی توسط بهزبستی کشور بحساب کلیه مراکز شبانه روزی واریز شد

مرکز فوق ازمراکز همراه، فعال وهماهنگ با بهزیستی استان می باشد ودر زمینه فعالیت خود مورد خاص وقابل پیگیری تاکنون ملاحظه نشده است. کما اینکه همزمان با هفته بزرگداشت معلولین، از صاحب امتیاز مرکز به عنوان یکی از مراکز موفق تجلیل به عمل آمد.

این مرکز تقاضای بالابردن میزان شهریه توسط خانواده رادارد که این موضوع باید به تصویب سازمان بهزیستی کشور رسیده و به استانها ابلاغ گردد.

 درحال حاضر هم مشکل مرکز سالمندان شایستگان اختلاف در پرداخت حقوق و مزایا بین صاحب امتیاز وپرسنل مرکز می باشد. با عنایت به اینکه مرجع رسیدگی به حقوق و دستمزد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد؛ موارد جهت پیگیری و بررسی در دستور کار قرار گرفته است.

تقاضای مرکز مبنی بر درخواست تعطیلی به هیچ عنوان تحویل اداره بهزیستی نشده و صرفا بازنشر در فضای مجازی گردیده است.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری

کد خبر 35845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد