شهرقدس| برگزاری نخستین جلسه مناسب سازی معابر و اماکن شهرستان

نخستین جلسه مناسب سازی معابر و اماکن شهرستان قدس در سال جدید با حضور معاونت فنی و عمرانی فرمانداری قدس، رئیس بهزیستی، کارشناسان مربوطه دیگر ادارات و نهادهای مربوطه در سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان قدس، در این جلسه معاون فنی و عمرانی فرمانداری قدس بر لزوم اجرای دقیق مناسب سازی محیط شهری تاکید کرد.
یاری زاده ریاست اداره بهزیستی شهرستان قدس گزارش مصور در خصوص مناسب سازی ادارات و معابر شهرستان ارائه نموده و نقاط ضعف در مناسب سازی های انجام شده در ادارات و معابر را مطرح نمود و بر رفع موانع در معابر و مناسب سازی ادارات تأکید شد.

 از رویکردهای این جلسه توجه به اقشار آسیب پذیر و سالمند جامعه بود و همچنین عنوان شد باید تمام ادارات و فضای شهر برای اقشار آسیب پذیر جانبازان، سالمندان و معلولان مورد توجه قرار گیرد.

معاون فنی فرمانداری گفت: باتوجه به اینکه معلولان بزرگترین اقلیت در هر جامعه ای به شمار می روند، مناسب سازی معابر، محیط، مبلمان شهری و ادارات برای این افراد از مواردی است که در قانون جامع حمایت از معلولان مورد تاکید قرار گرفته است و مجموعه های مختلف ملزم به اجرای آن شده اند.

وی در ادامه افزود: اگر اصولی مانند سطح شیب دار، درب خودکار، آسانسور و سرویس‌ بهداشتی مخصوص معلولان، که ضوابط اصلی مناسب‌سازی در ساختمان‌ها را تشکیل می‌دهد در نقشه‌ها و طراحی‌های اولیه‌ ساختمان‌ها در نظر گرفته ‌شود از اتلاف منابع در مراحل بعدی و دوباره‌کاری جلوگیری می‌شود.

ناصری پور در این جلسه تاکید کرد: درصدد هستیم تا به صورت نامحسوس از فضاهای ادارات و شهری بازدید کرده که این مشکلات را مشخص و در جهت رفع آن گام های اساسی برداریم.

کد خبر 35844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد