شهر قدس| افزایش پنج برابری ساماندهی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست 

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان قدس از افزایش پنج برابری ساماندهی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در بازه زمانی دو ماهه اول سال 1400 در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 99 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، زینب نژاد مقدم در این خصوص بیان داشت: در شرایطی که در آن حقوق کودک مورد بی توجهی یا کم توجهی قرار می گیرد و سلامت و امنیت کودک به معنای همه جانبه آن تهدید می شود می تواند برای کودک خطر محسوب شود و در شرایط بحرانی احتمال بروز این شرایط به مراتب بیش از شرایط عادی است.

وی در سخنانش ادامه داد: کودکان به عنوان یک گروه اجتماعی که به لحاظ سنی، توانایی در برآوردن نیازها و موقعیت های اجتماعی در ذیل تمام گروه های اجتماعی واقع شده اند در هنگام بروز بحران در راس گروه‌های آسیب پذیرواقع می شوند. در این شرایط عمدتا کودکان قادر به بر آوردن نیازهای اولیه خود نیستند و گاهی حتی در صورت نبودن شخص، گروه یا سازمان حمایت کننده حمایتشان به خطر می افتد.

نژادمقدم افزود: با توجه به آگاه‌سازی صورت گرفته از طریق گشت سیار و ارتقا ضریب نفوذ اورژانس اجتماعی در بین شهروندان با افزایش ارجاع جامعه هدف کودکانی که مورد بد سرپرستی واقع شده اند مواجه شدیم که تمام مداخلات و تلاش ها در راستای جلوگیری از بازگشت کودکان به سازمان بهزیستی و بازگشت به خانواده بوده ولیکن علیرغم تمامی تلاش ها و حمایت های صورت گرفته به علت نبود سرپرست موثر در مراکز نگهداری ساماندهی گردیدند.

کد خبر 35842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد