اقلام بهداشتی در میان مراکز بازتوانی بهزیستی قزوین توزیع شد

مدیر کل بهزیستی استان قزوین از توزیع سومین محموله اقلام بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا در میان مراکز کاهش آسیب گذری-شلتر، تیم های سیار، مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل‌ بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: این اقلام از منابع پروژه پیشگیری ایدز صندوق جهانی(UNDP) با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تامین شده است.
وی افزود: نزدیک به سه هزار بسته ماسک، بیش از ۳۰۰ بسته دستکش لاتکس، بیش از چهار هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده دست، سه هزار و ۵۰۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده سطوح، سه هزار کاور کفش، ۱۲ مخزن ۲۰ لیتری اسپری کننده سطوح و ۹ دستگاه تب سنج در سه مرحله در بین این مراکز توزیع شده است.
وارثی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با اعتیاد در استان، اضافه کرد: در سال گذشته، ۲ هزار و ۴۹۷ فرد مبتلا به اعتیاد در مراکز تحت نظارت این اداره کل تحت درمان بوده اند که از این تعداد ۶۷۷ نفر مرد و ۲۵ زن در طرح جمع آوری معتادان متجاهر جمع آوری شده و با دستور مقام قضایی به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ استان انتقال یافتند. 
وی با اشاره به مراکزی که به بیماران حوزه اعتیاد در استان خدمات ارایه کرده اند، گفت: ۱۴ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد، ۲ مرکز کاهش آسیب دی آی سی و ۲ ایستگاه کاهش آسیب، سه مرکز سرپناه شبانه، ۲ مرکز توانمندسازی زنان و مردان، یک مرکز کاهش آسیب ایدز، یک مرکز سیار کاهش آسیب (موبایل ون) و یک مرکز جامع درمان اعتیاد به جامعه هدف خود خدمت ارایه کرده اند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸) ظرفیت مناسبی برای ارایه راهکارهای پیشگیری و درمان اعتیاد است، اظهار داشت: اطلاع از چگونگی رفتار با فرد معتاد، کنترل شخص معتاد در مواقع بحرانی، آگاهی از انواع مواد مخدر ناشناخته، ارجاع افراد دارای اعتیاد به مراکز دارای مجوز و معرفی کمپ های معتبر از خدمات خط ملی اعتیاد است.

کد خبر 35828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد