قرچک| بازدید از منزل ۶۶ معلول ضایعه نخاعی

از منزل ۶۶ فرد دارای معلولیت بازدید به عمل آمد و دستورات لازم در خصوص کاهش مشکلات آنها صادر شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران،  رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک با بیان مطلب بالا، اظهار داشت: در اقدامی کارشناسی و برنامه ریزی شده برای بررسی مسائل و مشکلات زندگی، نیازهای جسمی، روحی و روانی ۶۶ توانخواه ضایعه نخاعی شهرستان قرچک  توسط تیم تخصصی بازدید انجام و  دستوراتی صادر شد.

اردشیر بهرامی که خود نیز در تمام این بازدید ها حضور دارد در خصوص هدف از این اقدام را بیان کرد:  برای دستیابی به شناخت و درک درست از مسائل و مشکلات زندگی توانخواه و خانواده اش این برنامه اجرا می گردد. با توجه به اینکه توانخواهان ضایعه نخاعی در شرایط جسمی و روحی بسیار وخیمی به سر می برند و توانایی حرکت ندارند و کمتر به اداره بهزیستی مراجعه می کنند، تلاش بر این است که تیم تخصصی مددکاری توانبخشی در منزل این بزرگواران حضور پیدا کند و همت خود را برای برطرف کردن حداکثر مشکلات وی بکار گیرد.

بهرامی در اولین روز از اجرای این برنامه به همراه تیم مددکاری و خیران محترم با حضور در منزل ۱۵ توانخواه به بررسی مشکلات آنها پرداخت و در این بازدید مهمترین نیازها و مشکلات۱۵  توانخواه را چنین گفت: هزینه های دارو و درمان، پرستاری، تامین مسکن، تشک مواج، ویلچر حمام، مناسب سازی، فقدان اشتغال و درآمد ثابت، هزینه های کاردرمانی در منزل، بیماری های روحی و روانی و جسمی، وضعیت اقتصادی ضعیف خانواده توانخواه، عدم حمایت های اجتماعی و روحی  خانواده و اطرافیان که باید برای تک تک مشکلات چاره اندیشید.

بهرامی در ادامه گفت: با استفاده کمک خیران بخش مهمی از مشکلات بیماری ها و هزینه های زندگی توانخواه  قابل حل است. اما با توجه به مشکلات بحران مالی و افزایش هزینه ها از همه خیران عزیز و جامعه ایثارگر می خواهیم تیم مددکاری را در این رسالت مهم یاری رسان باشند و حمایت خود را از این گروه از توانخواهان عزیز دریغ ننمایند.

رئیس بهزیستی قرچک، در این حاشیه این بازدید از تلاش و کوشش تیم مددکاری به ویژه معصومه زینلی مسئول توانبخشی بهزیستی شهرستان قرچک، فاطمه جواد زاده مددکار جسمی حرکتی، بتول نصر آباد مددکار اجتماعی و آقای خادمی از خیران عزیز شهرستان که در تامین بسته های معیشتی برای خانواده توانخواهان در اجرای این برنامه نقش مفیدی را ایفا کردند قدردانی نمود.

کد خبر 35823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد