شناسایی ۶۱ نوزاد مبتلا به اختلالات شنوایی در استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: پارسال ۶۱ نوزاد مبتلا به اختلالات شنوایی شناسایی و به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع داده شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین ،گفت: پارسال ۱۴ هزار و ۷۶۹ نوزاد در استان غربالگری شنوایی که از این تعداد ۶۱ نوزاد مشکوک به اختلالات شنوایی برای انجام اقدامات تشخیصی و درمانی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

وارثی اضافه کرد: کم شنوایی از جمله شایع‌ترین نقایص مادرزادی در زمان تولد است که در صورت اجرا نشدن برنامه‌های غربالگری شنوایی ممکن است کم شنوایی تا ۲۴-۱۸ ماهگی پنهان بماند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان، طرح غربالگری شنوایی نوزادان با هدف شناسایی به موقع و زود هنگام اختلالات شنوایی و ارائه خدمات لازم و مداخله به هنگام برای جلوگیری از عوارض کم شنوایی حداکثر تا سن یک ماهگی نوزاد صورت می‌گیرد.

وارثی گفت: استان قزوین با تهیه دستگاه‌های مدرن غربالگری و همکاری بسیار مناسب دانشگاه علوم پزشکی استان (در قالب عقد تفاهم نامه اجرای طرح درزایشگاه‌های استان) و با مشارکت بخش خصوصی مبادرت به اجرای برنامه غربالگری شنوایی در بیمارستان‌های کوثر و رازی درقزوین، ۹۶ تختخوابی (تامین اجتماعی) و شفا تاکستان و امیر المومنین بویین زهرا کرده است.

طرح کشوری غربالگری، تشخیص و مداخله نوزادان و شیرخواران (EHDI) از اسفند ۸۳ در همه استان آغاز شده است.

کد خبر 35768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد