چگونه می‌توانیم یک کودک را به "فرزندخواندگی" قبول کنیم؟

به گزارش ایسنا :معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با تشریح شرایط فرزندخواندگی، اولویت در واگذاری این کودکان را تامین سلامت جسمی و روحی و معیشت متقاضیان عنوان کرد.

وی افزود: متقاضیان باید با مراجعه به سایت فرزندخواندگی به آدرس http://adoption.behzisti.net  مراجعه کرده و با ارائه اطلاعات خواسته شده درخواست خود را ثبت کنند و در ادامه این اطلاعات پایش شده و با آنها تماس گرفته می شود.

علی مددی گفت: در میان متقاضیان اولویت با خانواده هایی است که از هر نظر شرایط آنها نسبت به بقیه بهتر باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شرایط خانواده ها برای فرزندخواندگی در ابعاد مختلف تحصیلی، سلامت جسمی، سلامت روانی، وضعیت معیشتی و مالی، اعتقادات دینی و ... سنجیده و در صورت تایید تمامی این مراحل واگذاری فرزند صورت میگیرد.

علی مددی گفت: خانواده ها در کنار تحقیقات صورت گرفته در خصوص وضع مالی و سلامت و ... جلساتی را هم با مشاورین روان و دینی گذرانده و وضعیت سلامت روان و اعتقادات آنها هم مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه افزود: علاوه بر اینها خانواده باید در محله ای مناسب ساکن باشند و محیط زندگی مناسبی برای کودک فراهم کنند.

علی مددی یادآور شد: بهزیستی وظیفه ای برای تامین فرزند برای زوجین نابارور ندارد و در وهله اول ما به فکر کودکانی هستیم که تحت سرپرستی داریم و تلاش و اولویت اول ما این است که این کودکان صاحب خانواده ای مناسب شوند.

این مسئول از پیگیری وضعیت کودکان بعد از فرزندخواندگی خبر داد و افزود: وقتی کودکی به فرزندخواندگی واگذار می شود، مددکاران در ماه اول هفته ای یکبار و پس از آن تا یک سال بصورت ماهانه به کودک سرکشی کرده و وضعیت او را بررسی می کنند.

وی افزود: بعد از یک سال هم این سرکشی و مراقبت بصورت سالی یکبار انجام خواهد شد تا زمانی که کودک به سن 18 سالگی برسد.

علی مددی تاکید کرد: در طول این مدت چنانچه متوجه شویم کودک در معرض آسیب است، بلافاصله فرزندخواندگی لغو شده و کودک تحویل گرفته می شود.

به گفته معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در حال حاضر 183خانواده پشت نوبتی و متقاضی فرزندخواندگی هستند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به سرپرستی کودکان بی سرپرست در مراکز بهزیستی گفت: سال گذشته 25 نفر از این کودکان به فرزندخواندگی واگذار شدند.

وی افزود: همچنین طی این مدت 103 کودک نیز بصورت "امدادبگیر" تحت مراقبت در خانواده بستگان درجه یک خود هستند.

علی مددی گفت: "امدادبگیر" طرحی است که طی آن بهزیستی، کودک در خانواده دبستگان درجه یک (شامل پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، دایی، عمه و ...) تحت مراقبت قرار می گیرد و در قبال آن هزینه نگهداری کودک بصورت ماهانه از سوی بهزیستی پرداخت میشود.

وی افزود: حتی مواردی داشته ایم که پدر و مادر به دلیل شرایط فقر توان نگهداری از فرزند خود را نداشته و کودک را به مراکز بهزیستی سپرده بودند که در قالب این طرح نیز این کودکان به آغوش خانواده برگشتند.

کد خبر 35727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد