سهمیه سه درصدی استخدام افراد دارای معلولیت پیگیری می شود

سهمیه سه درصدی برای استخدام افراد دارای معلولیت در سازمان‌ها و ادارات دولتی با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری آرش  قیاسی، معاون مشارکتهای مردمی و امور اشتغال بهزیستی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته معلم با اشاره به پیگیری های انجام شده توسط بهزیستی برای استخدام افراد دارای معلولیت، گفت: در استخدام سال ۹۸، تعداد چهار نفر از افراد دارای معلولیت با استفاده از سهمیه سه درصد به استخدام آموزش و پرورش استان درآمدند.

 معاون مشارکتهای مردمی و امور اشتغال بهزیستی افزود: افراد دارای معلولیت که در آزمون‌های فراگیری سازمان سنجش شرکت کرده و حد نصاب لازم را بیاورند. می توانند از سهمیه سه درصدی استفاده کنند و در صورت قبولی هم استخدام آنها فرآیند مشخصی دارد که سازمان بهزیستی نیز در آن مشارکت دارد و در نهایت این افراد استخدام می‌شوند.

قیاسی خاطر نشان کرد: اگر صلاحیت افرادی که قبول شده‌اند، براساس مشکلاتی که دارند از سوی سازمان درخواست کننده تایید نشود یا فرد متقاضی برای رشته شغلی که تعیین شده، ثبت‌نام نکرده باشد، این رشته شغلی براساس همان سهمیه ذخیره می‌شود و افراد سالم نمی‌توانند از آنها استفاده کنند و سازمان مربوطه نیز نمی‌تواند این پست شغلی را به فرد دیگری بدهد، در نتیجه این سهمیه‌ها برای دوره های بعدی می‌ماند.

معاون مشارکتهای مردمی و امور اشتغال بهزیستی اضافه کرد: در هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی نیز پیگیر جذب سهمیه سه درصدی معلولین هستیم و امیدواریم با تعامل با دستگاههای اجرایی، سهمیه‌های مختص این افراد لحاظ و  بکارگیری شوند.

کد خبر 35704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد