در رسانه/ “ضیافت همدلی”، سفره هایی به وسعت دستان سخاوتمند خیران

به گزارش آدینه پرس ، بار دیگر عطر میهمانی در ماه رحمت و برکت خدا همه جا را فرا گرفته است. ربیع قرآن که این بار انفاق بر دستان خیران، شکوفایی مضاعفی داشته و مردم نوع دوست استان نیز همواره استفاده ای مضاعف از این ماه نموده و رحمت الهی را از خوشه های پربار رمضان می چینند.

بار دیگر ماه مهربانی به لیالی قدر رسید که جایگاه آن برتر از هزار ماه در نزد پروردگار متعال می باشد و ایام شهادت مولایی فرا رسید که اسوه یگانه الهی در اکرام ایتام و اطعام نیازمندان می باشد و خیران بهزیستی به حق گام در جای پای مولای خویش نهاده اند.


سفره های اطعام، امسال با شرایط کرونایی، جای خود را به ضیافت همدلی داده است تا با همراهی موسسات خیریه و حفظ کرامت انسانی خانواده های نیازمند و آبرومند، از خوان جود و کرم الهی بهره مند شوند.
یکی از شاخص‌های اقتصادی مهم سازمان بهزیستی، توسعه فعالیت‌های جلب مشارکت‌های مردمی ( نقدی، غیر نقدی و خدماتی) با تکیه بر مشارکت های مردمی و مسئولیت پذیری اجتماعی از طریق فرهنگ‌سازی امر خیر و توزیع آن در بین اقشار نیازمند در راستای اجرای ماموریت های اصلی سازمان بهزیستی به نحو احسن می باشد.


امسال نیز مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با بیان اجرای طرح ایران همدل در قالب پویش ضیافت همدلی در استان از جمع آوری و توزیع کمک های مردمی در بین نیازمندان تحت پوشش این اداره کل خبر داد.
فرگل صحاف بر جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی در راستای بهبود و ارتقا سطح زندگی مددجویان با بهره مندی از ظرفیت های مشارکتی موسسات خیریه تحت نظارت سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: در ماه ضیافت الهی، همچون سال‌های گذشته خیران و نیکوکاران نوع دوست استان به یاری نیازمندان، اقشار آسیب‌پذیر، افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی بشتابند و سفره‌های خود را در قالب سبدهای غذایی و معیشتی بین خانواده های کم برخوردار بگسترانند.


وی تصریح کرد: درسال گذشته بیش از 75 هزار بسته غذایی (به ارزش هر بسته 350 هزار تومان) در بین خانواده های جامعه هدف توزیع شد که امید است ؛ خیران و نیکوکاران، امسال نیز چون سال‌های گذشته به نیت خود که اطعام و اکرام است عمل کنند.


مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف این پویش، افزود: جذب حداکثری مشارکت های مردمی در راستای بهبود و ارتقای سطح زندگی مددجویان، پیش بینی وضعیت جذب مشارکت ها و برنامه ریزی جهت جلوگیری از فعالیت های موازی در خدمت رسانی به جامعه هدف از مهم ترین اهداف این پویش است.


صحاف در ادامه ی گفتگوی خود رتبه بندی و ارزیابی موسسات تحت نظارت سازمان در جذب مشارکت های مردمی و خدمت رسانی به مددجویان سازمان و ارزیابی و رتبه بندی ادارات شهرستانی در جذب مشارکت ها را از دیگر اهداف این پویش برشمرد و با اشاره به محورهای فعالیت این پویش، گفت: پرداخت کمک هزینه و اقلام و بسته های معیشتی، تهیه وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی و تامین اقلام جهیزیه و ازدواج از مهمترین محورهای این پویش است.


وی از رسانه‌های فعال در عرصه های اجتماعی و خیرخواهانه خواست، همچون گذشته رسالت خود را در تبلیغات، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه اجرایی نموده و نیکوکاران را برای مشارکت گسترده و فعال در این پویش، دعوت نمایند.


مدیرکل بهزیستی استان افزود: امسال موسسات خیریه و مراکز تحت نظارت بهزیستی به عنوان بازوان پرتوان این مجموعه به کمک ما آمده اند تا با اثربخشی بیشتر، بخش وسیع تری از جامعه هدف را تحت پوشش این چتر حمایتی قرار داد.


وی ضمن قدردانی از همراهی موسسات خیریه در تمام پویش‌های همدلی برای رفع نیازهای مددجویان و دعوت از آنها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر پویش ضیافت همدلی تصریح کرد: همراهی موسسات خیریه امری مهم و حیاتی در جذب مشارکت‌ ها و تامین نیازهای اساسی مددجویان است و بدون همراهی و کمک این موسسات این امر سخت و محدود خواهد بود.


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اظهار داشت: خیران و مردم نیکوکار استان برای شرکت در این پویش می توانند از طریق شماره کارت 2114_7934_ 9570_ 6367 اقدام کنند.


مدیرکل بهزیستی استان همچنین از مردم فهیم استان خواست با کد حساب مشترک ایران همدل #14* نیات خیر خود را به دست نیازمندان و اقشار آسیب پذیر واقعی برسانند.


این پویش از تا 22 اردیبهشت ماه 1400 و تا فرارسیدن عید سعید فطر در استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

کد خبر 35697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد