سومین مرحله اقلام بهداشتی مراکز اقامتی بهبود  و بازتوانی معتادین توزیع شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از توزیع سومین محموله اقلام بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا به مرکزکاهش آسیب گذری-شلتر،تیم های سیارمرکزکاهش آسیب ، مرکزتبصره ۲ماده ۱۶ ومراکزاقامتی بهبود و بازتوانی شهرستانهای تابعه وکمپ ها خبر داد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا از منابع پروژه پیشگیری ایدز صندوق جهانی(UNDP) تامین شده است ، افزود : نزدیک به ۴۰ هزار ماسک ، بیش از ۱۲ هزار دستکش لاتکس ، بیش از هزار و ۲۰۰ مایع ضدعفونی کننده ی دست ، بیش از ۱۰۰ مایع ضدعفونی کننده ی سطوح ، تعداد ۳ هزار کاور کفش و ۷ مخزن ۲۰ لیتری اسپری کننده سطوح و۳ دستگاه تب سنج در سه مرحله در بین این مراکز توزیع شده است .

وی اظهار کرد : از ابتدای شیوع ویروس کرونا مبلغ نزدیک ۱۰۰میلیون تومان هزینه ی جبران خسارت  به ۱۵ مرکز اقامتی و باتوانی معتادین و یک مرکز گذری  - سر پناه کاهش آسیب پرداخت شده است .

محمدی یادآور شد:  بیش از یک میلیارد ریال کمک مالی نیز جهت تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز به مر اکز ترک اعتیاد پرداخت شده است .

این مقام مسئول افزود : در سال گذشته تعداد ۳۶۱ نفر از معتادین بی بضاعت جهت درمان از خدمات یارانه درمان مراکز اقامتی و سرپایی معتادین بهره مند شدند ، همچنین تعداد۴۱۱ نفر مرد و ۵۵ زن متجاهر با دستور مقام قضایی در طرح جمع آوری معتادین متجاهر به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ استان انتقال و با تأمین هزینه اداره بهزیستی در مراکز نگهداری گردید.

محمدی با بیان اینکه ۱5مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین تحت نظارت بهزیستی و یک مرکز گذری- سرپناه  کاهش آسیب در استان فعالیت می کنند ، خاطر نشان کرد : در سال گذشته تعداد ۶۳۶ نفر از معتادین بی خانمان نیز از مراکز سرپناه شبانه معتادین و خدمات مرکز مذکور به طور رایگان استفاده نمودند و  نزدیک به ۹۶۰  نفر از معتادین ، خدمات  کاهش آسیب تیم های سیار به صورت رایگان ارائه گردید.

ویخاطر نشان کرد : در راستای پیشگیری از اعتیاد ، بیش از۲۱۰هزار نفرازشهروندان در قالب طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد ازخدمات آموزشی بهره‌مند شده اند و طرح اجتماع محور به شکل سالیانه و مستمر در سطح استان و در محیط‌های شهری ، روستائی ، آموزشی و محیط‌های نظامی اجرا می‌شود .

وی اضافه کرد : تیم های تشکیل شده در محیط های تحت پوشش اداره کل بهزیستی ۲۲۷ تیم شامل (۱۳۵ تیم در محلات شهری، ۶۷ تیم در محلات روستایی، ۱۳ تیم در محیط آموزشی، ۱۲ تیم در محیط کاری)می باشد.

مدیر کل بهزیستی تعداد محله های تحت پوشش برنامه اجتماع محور اداره کل بهزیستی  را ۱۸۷ محیط شامل (۱۰۴ محیط شهری، ۴۹ محیط روستایی،۱۳ محیط آموزشی، ۲۱ محیط کار) عنوان کرد و افزود : ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، در قالب  برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع‌محور از گرایش افراد به سمت اعتیاد پیشگیری می‌کند.

محمدی با بیان اینکه  خط ملی اعتیاد ظرفیت مناسبی برای ارائه راهکارهای پیشگیری و درمان اعتیاد دارد ، تاکید کرد : اطلاع از چگونگی رفتار با فرد معتاد ، کنترل شخص معتاد در مواقع بحرانی ، آگاهی از انواع مواد مخدر ناشناخته و غیره ، ارجاع افراد دارای اعتیاد به مراکز دارای مجوز و معرفی کمپ های معتبر را از خدمات خط ملی اعتیاد است .

کد خبر 35695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد