شهر تهران| دو مرکز قرنطینه دولتی به کودکان بهزیستی پایتخت اختصاص یافت

معاون امور اجتماعی بهزیستی تهران گفت: ۲ مرکز قرنطینه‌ دولتی در بهزیستی شهر تهران به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، حمید نریمانی اظهار داشت: مرکز خیام و شهید اندرزگو تنها مراکز قرنطینه در بدو ورود کودکان به بهزیستی در شهر تهران است که به این کودکان خدمات ارائه می کنند.

وی در خصوص نحوه پذیرش در این مراکز گفت: این مراکز پسران هفت تا ۱۸ سال و دختران ۶ تا ۱۸ ساله‌ بی‌سرپرست و بدسرپرست را از طریق گزارش کارشناس و مددکاری اورژانس اجتماعی ۱۲۳، کلانتری و دادگاه‌ها با حکم قضایی و نامه ستاد پذیرش بهزیستی و پس از انجام آزمایشات اولیه از جمله کرونا پذیرش می‌کنند.

نریمانی افزود: این کودکان پس از پذیرش، توسط مددکار پرونده و روانشناس مصاحبه می‌شوند و پس از آن با ویزیت پزشک به آزمایشگاه جهت انجام آزمایشات ایدز، هپاتیت و غیره فرستاده می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران گفت: مهمترین هدف این مراکز بازگرداندن فرزندان به آغوش گرم خانواده است که این مهم با تلاش روانشناس و مددکاران انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: مدت دوره پذیرش، ۲ دوره‌ ۲۱ روزه است که در مواقعی به بیش از این زمان نیز می‌انجامد و کودکان طی این مدت در قرنطینه خواهند بود.  

وی عنوان کرد: پس از دوره قرنطینه در صورت نداشتن صلاحیت و توانایی خانواده، این کودکان در کمیته تخصصی برای ارجاع به مراکز نگهداری بهزیستی تعیین تکلیف می‌شوند.

 نریمانی گفت: این فرزندان در صورت ترخیص به خانواده، تحت حمایت مالی و غیرمالی از سوی خیرین و سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.  

وی در خصوص مرکز شهید اندرزگو گفت: مرکز قرنطینه پسران شهید اندرزگو تنها مرکز قرنطینه پسران در استان تهران است که در سال ۱۳۷۵ تاسیس شده است.

وی افزود: در سال ۹۹ مرکز شهید اندرزگو ۱۴۶ نفر پذیرش داشته که با احتساب ۳۲ کودک بازمانده از سال ۹۸ در مجموع ۱۷۸ نفر بوده است. از این تعداد ۷۴ کودک به خانواده بازگردانده شدند و ۸۵ کودک به مراکز نگهداری بهزیستی فرستاده شدند و در حال حاضر ۱۹ کودک در مرکز نگهداری می‌شوند.

وی در خصوص کارکنان این مراکز افزود: پرسنل این مرکز شامل مدیر، پزشک، مددکار، مربی، روانشناس، نیروی اداری، انباردار، خدمه، راننده و تاسیسات است.

 وی با اشاره به شرایط نگهداری در مرکز خیام گفت: این مرکز ویژه دختران است که در ۱۳۸۸ تاسیس شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهر تهران گفت: تعداد فرزندان دختر در مرکز خیام در سال گذشته ۹۹ نفر، بازمانده از سال ۹۸، ۳۱ کودک که در سال ۹۹ تعداد ۴۶ نفر ترخیص به خانواده شدند، ۶۰ نفر به مراکز بهزیستی معرفی گشتند و ۲۲ نفر در حال حاضر در مرکز نگهداری می‌شوند.

نریمانی حضور و حمایت نیکوکاران عزیز در این زمینه را بسیار مؤثر و مفید دانست و گفت: یکی از نیازهای اساسی این کودکان حمایت‌های خانواده‌ها و کمک خیران است.

کد خبر 35637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد