برگزاری اولین نشست کارگروه مشاوره و امور روانشناختی

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : برنامه ریزی هدفمند برای تشکیل کارگروه مشاوره ،انعقاد تفاهم نامه های عملکردی و دو جانبه با ارگانهای مرتبط، تفکیک اهداف کلان همرا با ارائه خدمات مداخله ایی مثل صدای مشاور (١٤٨٠)اورژانس اجتماعی(١٢٣)در جهت ارتقائ سلامت روان افراد از الویت های سازمان می باشد .

صبح روز سیزدهم اردیبهشت ماه اولین نشست کارگروه مشاوره و امورروانشناختی با حضور دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی استان و دکتر موسوی مشاور امور روانشناختی و معاون توسعه و پیشگیری در سالن خزائلی برگزار گردید .

در این جلسه ،دبیر کارگروه به تشریح فعالیتهای دفتر مشاوره و راهنمایی و سپس اهداف کارگروه از قبیل :-ارایه راهکارهای مناسب در زمینه گسترش همکاری های بین بخشی و مشارکت مردمی،بررسی نیازهای سلامت روان استان و تعیین الویت با توجه به نیازهای شهرستانها ،تاسیس و راه اندازی انجمن یا صنف روانشناسان و مشاوران کل استان،تهیه برنامه‌ای مدون جهت مدیریت استرس و آموزش مهارتهای مرتبط با افزایش تاب آوری ویژه پرسنل شاغل در مراکز اقامتی توسط حوزه و ارگانهای مربوطه و.....پرداخت .

دکتر نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در خصوص ضرورت تشکیل کارگروه مشاوره ،انعقاد تفاهم نامه های عملکردی و دو جانبه با ارگانهای مرتبط، تفکیک اهداف کلان و تعریف آنها و برنامه ریزی هدفمند برای وصول به آن اهداف،در خصوص سامانه ی طلاق و ضرورت تمرکز و اثر بخشی و دخالت مثبت ارائه خدمات مشاوره و در کنار این فعالیتها ارائه خدمات مداخله ایی مثل صدای مشاور (١٤٨٠)اورژانس اجتماعی(١٢٣)در جهت ارتقائ  سلامت روان افراد به بحث و گفتگو پرداختند.

سپس مشاور محترم امور روانشناختی بهزیستی در خصوص مدیریت مشکلات این حوزه ،طراحی برنامه های پیشگیرانه و تلاش برای عملیاتی شدن این برنامه ها ،جذب  همکاری دستگاههای مرتبط،بازنگری و تغییر مدلهای ارائه خدمات مشاوره با توجه به شرایط خاص محلی و فرهنگی ،شناسایی حلقه های معیوب در نظارت و اجرا و...بیاناتی ایراد نمودند.

در این جلسه معاون محترم پیشگیری نیز به بیان فرصتها و چالشها و نحوه ارائه خدمات مشاوره مواردی را ذکر کردند.

در پایان پس از معارفه ی اعضا گروه ،مقرر گردید، دکتر موسوی با فعالیت های  روانشناختی معاونتهای بهزیستی  و آمار و عملکرد آنان از نزدیک آشنا شده و در جلسات بعدی برنامه ریزی در خصوص بیان راهکارها و رفع چالش‌ها صورت پذیرد.

کد خبر 35628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد