زاوه | برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زاوه وارد فاز عملیاتی شد

رئیس بهزیستی زاوه از آغاز برنامه‌ی عملیاتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

نازنین عجمیان گفت : این طرح با مدیریت فرمانداری و با محوریت بهزستی در شهرستان زاوه آغاز و تمام دستگاه های مرتبط مکلف به همکاری با این نهاد شده اند.

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح گفت: با توجه به میزان بالای آسیب‌های اجتماعی در شهرستان مخصوصا کودک همسری، در سال ۱۴۰۰ بر آن شدیم تا با برگزاری جلسات آسیب شناسی در هر یک از چهار دهستان شهرستان زاوه ،آسیب ها را بررسی و جهت رفع آسیب و موانع پیشگیری از آن، وظایف هر یک از دستگاه  های مربوط را مشخص کنیم تا به صورت مجزا و هدفمند  آنها را اجرایی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در روز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت اولین جلسه در دهستان ساق و با حضور مسئولین شهری و روستایی برگزار و آسیب های این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

عجمیان خروجی این جلسه را بسیار مطلوب دانست و افزود: پس از دریافت همه نظرات، کارشناسان اورژانس اجتماعی، برنامه دقیق و جامعی را طرح و جهت اجرا در اختیار همه دستگاههای عضو جلسه قرار خواهند داد.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی زاوه، کودک‌همسری، روابط غیر متعارف، اعتیاد، طلاق و خشونت خانگی، از عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی این شهرستان عنوان شده است.

شایان ذکر است زاوه در ۳۵ کیلومتری شرق تربت حیدریه واقع شده و ۸۵ درصد جمعیت ۸۰ هزار نفری آن در روستاهای این شهر زندگی می‌کنند.

این شهرستان بزرگ‌ترین روستاهای کشور با بیش از ۷ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

کد خبر 35613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد