دستگاه های خدمات رسان ، ناشنوایان را در حوادث یاری کنند

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان از دستگاههای خدمات رسان چون آتش نشانی ، اورژانس خدمات درمانی ، مخابرات ، شرکت آب ، برق و گازو..... خواست به دلیل محدودیت ارتباط کلامی و عدم استفاده از تماس تلفنی ،افراد دارای معلولیت شنوایی را هنگام بروز حوادث یاری کنند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان فرهاد میرزایی در جلسه کمیته تخصصی ذیل ستاد مناسب سازی با تاکید بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ایجاد بستر مناسب جهت دسترسی برابر به فرصت ها و امکانات عمومی  گفت :توجه ویژه ای به گروه افراد دارای معلولیت شنوایی باید صورت پذیرد تا هنگام آتش سوزی ،حوادث ناشی از برق و گاز و....جان آنها در معرض تهدید نباشد .

وی استفاده از اپلیکیشن های سازمانی در حوادث را یکی از راه کارهای حل این مشکل برشمرد و افزود : خوشبختانه با توجه به برقراری ارتباط مناسب بین ناشنوایان و تکنولوژی می توان با ساخت و نصب اپلیکیشن ویژه حوادث که به صورت نوشتاری ارتباط برقرار می شود ناشنوایان را یاری داد .

میرزایی خاطرنشان کرد : در بسیاری از کشورها در مواقع بروز حوادث از سامانه های موقعیت های اضطراری کمک می گیرند و فوریت های پزشکی ، آتش نشانی و... با نصب حس گر های دارای هشدار دهنده برای ناشنوایان از طریق ویبره به آنها اطلاع می دهند  و نیروی خدمات رسان  نیز از طریق سامانه های تصویری می توانند با آگاهی فرد دارای معلولیت به او کمک می کنند .

وی استفاده از علائم هشدار دهنده ، طراحی اپلیکیشن های ویژه حوادث افراد دارای معلولیت ، تجهیز سازمان ها و شهرداری به سامانه های تصویری و نوشتاری را از مهمترین فعالیت هابرشمرد که می توان در حیطه مناسب سازی و برابری فرصت ها جهت افراد دارای معلولیت شنوایی در هنگام بروز حوادث انجام داد .

وی همچنین از مناسب سازی فیلم های سینمایی ویژه افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد و گفت : به همت روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور و شبکه سلامت روزانه از ساعت 17 فیلم های ویژه ناشنوایان ( با زیرنویس ) از شبکه سلامت پخش می شود و این امر در آگاهی و بروز بودن افراد دارای معلولیت شنوایی و شریک شدن در دانسته های عمومی بسیار موثر است .

کد خبر 35571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد