در رسانه | افتتاح نخستین مرکز توانبخشی «اتیسم» در نهاوند

ایسنا/همدان رئیس اداره‌ بهزیستی شهرستان نهاوند از افتتاح و آغاز به کار نخستین مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اتیسم با مجوز سازمان بهزیستی و همت بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

مریم سلگی با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش تعداد افراد و خانواده های شهرستان نهاوند به استفاده از آموزش ها و چگونگی برخورد با این نوع از معلولیت و به جهت اینکه مردم شهرستان مجبور نباشند به سایر شهرهای استان مراجعه کنند، بنابراین ازحدود ۱۸ ماه گذشته پیگیری های لازم برای راه اندازی کامل وتخصصی این مرکز آغاز شد.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضای مردمی شهرستان و دستورالعمل های ماده ۲۶ سازمان بهزیستی و در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی با مشارکت بخش خصوصی، مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اتیسم در شهرستان راه اندازی ‌شد و هم اکنون آمادگی دارد خدمات متنوع کارشناسی و تخصصی لازم را به افراد معلول و خانواده های آنها ارائه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان نهاوند، سلگی در پایان خاطرنشان کرد: لازم به توضیح است که با افتتاح این مرکز برای بیش از ۹ نفر از جوانان تحصیلکرده شهرستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

کد خبر 35565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد