۲۱۹ نفر از سالمندان و کارکنان بهزیستی کردستان مقابل کرونا واکسینه شدند

سنندج- ایرنا- معاون توانبخشی بهزیستی کردستان گفت: تاکنون ۲۱۹ نفر از سالمندان مقیم مراکز شبانه‌روزی زیرپوشش این نهاد و کارکنان این مرتکز علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

مژگان مشفق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر اینکه سالمندان در میان گروه‌های اولویت‌دار تزریق واکسن کرونا  قرار دارند، بنابراین سالمندانی که زیرپوشش این نهاد بوده و در مراکز شبانه‌روزی  هستند به دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شدند.

وی افزود: براین اساس ۲۱۹ نفر از سالمندان مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان در شهرهای سنندج و سقز و همچنین پرسنل این مراکز واکسینه شدند و در این میان تعدادی از سالمندان با نظر نیروهای مرکز بهداشت منع واکسن بوده و واکسینه نشدند.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۲۰۹ سالمند در استان کردستان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند و از راه‌های گوناگون از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند اما این تعداد که واکیسنه شدند در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه این سالمندان بصورت شبانه‌روزی از خدمات مختلف از جمله توانبخشی، دارو درمانی، فیزیوتراپی و کار درمانی بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: از زمان شیوع ویروس کرونا تمام خدمات ارائه شده به سالمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و در بسیاری مواقع این خدمات بصورت مجازی است.

مشفق افزود: علاوه بر سالمندان، لیست سایر گروه‌های زیرپوشش این نهاد از جمله معلولان، کودکان کار و سایر گروه‌های هدف نیز برای دریافت واکسن به دانشگاه علوم پزشکی فرستاده شده است، که بسیاری از این گروه‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز یکشنبه پنجم فروردین ۲۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و پنج بیمار هم جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر ۶۶۲ بیمار در مراکز درمانی بستری بوده و ۸۵ بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبتهای ویژه هستند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک هزار و ۲۰۷ قربانی در کردستان داشته است.

کد خبر 35564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد