طرح پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی زمینه را برای ارائه خدمات مناسب تر فراهم می کند

آیین تجلیل از روانشناسان و مشاوران استان با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران ، دکترفرزادگوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران ، فرمانداران ، اعضای سازمان نظام روانشناسی و خانه روانشناسان در استانداری مازندران و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکترفرزادگوهردهی ضمن گرامیداشت روز روانشناس ، گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی همکاری تنگاتنگی با روانشناسان و مشاوران در سطح کشور و استان دارد و با توجه به نقش ویژه روانشناسان در مسائل حوزه سلامت روانی و اجتماعی ، می طلبد این همکاری ها گسترش پیدا کند.
وی خانواده را دریچه ورود به جامعه دانست و افزود: فرهنگ ، ارزش ها ، باورها ، هویت فردی و اجتماعی و داشتن تعادل روحی و روانی در خانواده شکل می گیرد که روانشناسان با هدایت و حمایت از خانواده ها در تامین سلامت روانی ، سبب رشد و شکوفایی شخصیت فرد می شوند و زمینه را برای ارتباط موثرتر فرد با افراد دیگر فراهم و سبب پویایی و بالندگی جامعه می شوند که این مسئله نشان دهنده نقش و جایگاه روانشناسان و مشاوران در سلامت روانی جوامع است.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای ایجاد عدالت و دسترسی آحاد جامعه به ویژه دهک های پایین به خدمات روانشناسی و مشاوره این خدمات را ارائه می دهد، ادامه داد: طرح پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی می تواند زمینه را برای ارائه خدمات بموقع و مناسب به اقشار محروم جامعه فراهم کند که امیدواریم با همکاری استاندار و مجمع نمایندگان استان این طرح به مجلس ارائه و مصوب شود.
دکترگوهردهی با بیان اینکه اتحاد ، همدلی و وفاق بسیار خوبی بین سازمان نظام روانشناسی ، خانه روانشناسان و بهزیستی مازندران به وجود آمده است، گفت: در سال گذشته با کمک سازمان نظام روانشناسی و خانه روانشناسان اقدامات خوبی در حوزه روانشناسی صورت گرفت که عزم ما براین است که این همکاری ها در سال جاری نیز تداوم پیدا کند.
وی با تاکید براینکه بحران ها وحوادث سبب افزایش اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی مختلفی مانند : افسردگی ، خشونت ، خودکشی‌ ، اختلالات اضطرابی و اختلالات وسواسی می شود‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ، افزود: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود خواستار توجه بیشتر نهادهای حمایتی در حوزه روانی و اجتماعی شدند و تاکید فرمودند که با اتحاد و همدلی این نهادها بتوانند آثار سوء روانی و اجتماعی بلایا را مرتفع کنند.
دکتر گوهردهی به اقدامات بهزیستی جهت در دسترس بودن خدمات روانشناسی اشاره کرد و ادامه داد: در استان مازندران ۳۰ گروه "محب" متشکل از روانشناسان داوطلب در شهرهای مختلف استان به درب منازل مراجعه و خدمات روانشناسی را با مداخلات زودهنگام ارائه می دهند و در صورت نیاز آن ها را به مراجع مرتبط بهزیستی معرفی می کنند.
مدیرکل بهزیستی مازندران خط ۱۴۸۰ را یکی دیگر از خدمات بهزیستی برای در دسترس قراردادن خدمات مشاوره ای به آحاد جامعه دانست و بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۵۱ هزار نفر از سراسر استان با خط ۱۴۸۰ ( مشاوره تلفنی - صدای مشاور ) تماس گرفتند و خدمات لازم را دریافت کردند.
 وی با بیان اینکه در استان مازندران ۱۱۰۸ مشاور در ۲۰۲  مرکز مشاوره غیر دولتی فعالیت می کنند ، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۸  هزار نفر با مراجعه به این مراکز خدمات لازم را دریافت کردند که ۱۲ درصد آن ها از سوی سازمان بهزیستی ارجاع داده شدند.
دکتر گوهردهی به پویش " با من حرف بزن" نیز اشاره کرد و افزود: پویش " با من حرف بزن" از ابتدای شیوع همه گیری کووید ۱۹ در استان، برای نخستین بار با همدلی و همکاری سازمان نظام روانشناسی، خانه روانشناسان و همراهی و هدایت استانداری مازندران در سطح کشور برگزار شد.
کد خبر 35553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد