مشارکت ۷۰ موسسه خیریه با بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف

اداره کل بهزیستی استان برای ارائه خدمت به جامعه هدف از مشارکت ۷۰ موسسه خیریه بهره گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری نرگس عسگری در بازدید نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی از مرکز جامع خدمات توانبخشی شهر هفشجان گفت: موسسات خیریه به عنوان بازوان توانمند بهزیستی در ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف علی الخصوص از طریق ایجاد مراکز  نقش بسزایی در ارائه خدمات بهینه داشته اند   و از طریق ایجاد مراکز توانسته اند به عنوان افراد تاثیر پذیر، کمک شایانی به بهزیستی داشته باشند.
  
 مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان افزود: خوشبختانه همه افراد دارای معلولیت مقیم در مراکز در سلامت کامل به سر می‌برند و مشکل خاصی در این ایام پیدا نکردند. همچنین با توجه به پیگیری سازمان بهزیستی کشور و تفاهمنامه با وزارت بهداشت ۷۵ درصد از سالمندان مقیم در مراکز شبانه روزی ما که منعی برای تزریق واکسن نداشتند فازدوم واکسن را هم دریافت نمودند و در حال حاضر منتظر هستیم واکسیناسیون معلولین در مراکز نگهداری در دستور کار قرار گیرد.
عسگری خاطر نشان کرد: یکی از دلایل مهم وضع خوب مراکز بهزیستی، تهیه بخشنامه ها و دستورالعمل های سختگیرانه سازمان با شیوع ویروس بود و اینکه  از افراد پذیرش شده در مراکز در ابتدا تست کرونا گرفته می‌شود و در همه مراکز وابسته به بهزیستی اتاق قرنطینه در نظر گرفته شده است و تمام علائم فرد در مدت ۱۴ روز تحت نظر قرار دارد و بعد از حصول اطمینان از سلامت وی در کنار سایر افراد وارد محیط عمومی مرکز میشود.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فعالیت موسسه خیریه حضرت معصومه شهر هفشجان گفت: موسسه به دست توانمند خیران دلسوز شهر در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر و با زیر بنای ۴۵۰۰ متر در ۳ طبقه ایجاد شده است که در بحث حرفه‌آموزی و نگهداری شبانه روزی افراد دارای معلولیت کار بی نظیری بوده و  با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت خوب سازمان بهزیستی مشکل خاصی در زمینه شیوع ویروس در مرکز وجود ندارد.
راستیه افزود: هر چند حمایت‌های خوبی از سوی سازمان بهزیستی از مراکز انجام شده ولی با توجه به هزینه های بالای خدمات بخش اعظم از هزینه ها توسط خیرین تامین می گردد.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ چند کار مهم در حوزه حمایت از افراد تحت پوشش بهزیستی انجام گرفت؛ که می توان به افزایش مستمری افراد تحت حمایت اشاره کرد و این افراد از فروردین ماه هم این افزایش مستمری را دریافت نموده اند. دومین اقدام معافیت جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از هزینه های انشعاب آب، برق و گاز بود که کلیه عزیزان تحت پوشش از پرداخت هزینه‌های انشعابات معاف شدند.
 راستینه افزود:  کار بزرگ و  مهم دیگری که در دستور کار مجلس قرار دارد، حمایت از زنان بد سرپرست است که با پیگیری های خوبی که سازمان بهزیستی استان انجام داد که جای تقدیر دارد و همچنین نظر به سفر رئیس مجلس اعتبار خوبی برای کمک به زنان بدسرپرست در شهرستان‌های مختلف پیش‌بینی شده که با برنامه‌ریزی برای جذب اعتبار امیدواریم بتوانیم حمایتهای خوبی از این قشر در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی در دستور کار قرار دهیم.
کد خبر 35551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد