نیشابور | همزمان با روز کارگر انجام شد/ دیدار با مددجویان شاغل و توانمند در یک واحد تولیدی

رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور همزمان با روز کارگر، از یک مجموعه تولیدی بازدید و با کارگران تحت پوشش بهزیستی در این مجموعه، دیدار و گفتگو کرد.

علی صدر در بازدید از شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار که ۱۶ نفر از مددجویان تحت حمایت بهزیستی در آن مشغول کار هستند با تعدادی از مددجویان این مجموعه دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی نیشابور، کارگران تحت پوشش بهزیستی این مجموعه تولیدی، عمدتا از مددجویان کم شنوا و سرپرست خانوار هستند که با تسهیلات کارفرمایی بهزیستی، مشغول کار شده‌اند.

صدر در دیدار با این مددجویان، ضمن تبریک روز کارگر به آنها، آنان را مورد تقدیر قرار داد.

وی در حاشیه‌ی این بازدید به خبرنگاران گفت: 279 نفر از توانجویان تحت پوشش بهزیستی نیشابور تحت حمایت بیمه‌ی کارفرمایی بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: مطابق ماده 13 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، سهم کارفرمای بیمه‌ی این مددجویان به میزان 23 درصد حقوق و مزایای قانونی آنها توسط بهزیستی به تأمین اجتماعی پرداخت می‌گردد.

صدر با بیان اینکه این حمایت‌های مشوق‌هایی است که کارفرمایان، مددجویان بهزیستی را دعوت به کار نمایند گفت: کارفرمایان می‌توانند تا سقف 20 نفر از مددجویان را بکارگیری نمایند و علاوه بر معافیت از پرداخت حق بیمه‌ی کارفرمایی، مبلغ 50 میلیون تومان بابت هر مددجو، تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت کنند.

رئیس بهزیستی نیشابور همچنین از جذب 98 درصدی اعتبارات اشتغالی سال 99 در این نهاد خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: 369 نفر از مددجویان در سال 99 از بهزیستی وام اشتغال دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: به این مددجویان در مجموع 18 میلیارد و 910 میلیون تومان وام تعلق گرفته است که بهره‌ی بانکی آن 4 درصد می‌باشد.

کد خبر 35538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد