مراکز مثبت زندگی، پنجره واحد در ارایه خدمت به مددجویان

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و مراکز غیردولتی بهزیستی استان مرکزی گفت: ۴۹ مرکز مثبت زندگی از آذرماه پارسال در این استان راه‌ندازی شد که ۱۶ مرکز در اراک و بقیه در شهرستان‌های تابعه استان به جمعیت هدف در مناطق مختلف خدمات ارایه می‌کنند

آذردخت همتا» افزایش پوشش خدمات و نفوذ بیشتر خدمات را از مزیت‌های فعالیت مراکز مثبت زندگی برشمرد و افزود: این مراکز رویکرد «پنجره واحد» برای ارایه خدمات به مددجویان با دسترس‌پذیری آسان را ایجاد می‌کنند

وی توضیح داد: برای مثال در نظام سلامت همه افراد اعم از کودک، مادر و سالمند برای دریافت هر نوع خدمت به مرکز بهداشت مراجعه می‌کنند، بنابراین مراکز مثبت زندگی بهزیستی نیز رویکرد پنجره واحد را ایجاد می‌کند و افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسی‌پذیری آسان مراجعه دارند

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و مراکز غیردولتی بهزیستی استان مرکزی گفت: دسترسی آسان به خدمات بهزیستی برای مددجویان زیرپوشش، اولین هدف راه اندازی مراکز مثبت زندگی در برنامه پیش بینی شده سازمان بهزیستی کشور است

وی اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف جانمایی مراکز مثبت زندگی در مناطق آسیب خیز استان آغاز شد و مراکز در ۱۶ نقطه استان شکل گرفتند

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و مراکز غیردولتی بهزیستی استان مرکزی گفت: چابک سازی خدمات بهزیستی، به‌روز رسانی خدمات  و الکترونیک کردن خدمت‌ها، کاهش تصدی‌گری خدمات دولت از ویژگی‌های ایجاد مراکز مثبت زندگی است

همتا افزود: ۲۶ نفر از افراد جامعه که تخصص لازم را داشته‌اند در مراکز مثبت زندگی استان به‌کارگیری شدند

وی اظهار داشت: مددکاری مبتنی بر فرد، تقویت خانواده، اجتماع محور بودن و بهره‌مندی آحاد جامعه هدف از خدمات این مراکز از دیگر مزیت‌های مراکز مثبت زندگی است

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی و مراکز غیردولتی بهزیستی استان مرکزی گفت: خدمات این مراکز به خانواده مددجویان در صورت وجود چند معلول و زن سرپرست خانوار ارایه می شود و خدمات نه تنها به فرد بلکه به اعضای خانواده شکل می‌گیرد و سپس اجتماع محور می‌شود. همتا افزود:  این مراکز پس از استقرار مکانی اکنون در مرحله تشکیل پرونده مددجویان هستند و بازدید از منزل مددجویان به میزان ۷۰ درصد در استان مرکزی عملیاتی شده است

وی اظهار داشت: کاهش بهای تمام شده خدمات، فراهم شدن امکان ارایه خدمات به صورت الکترونیکی از مزایای این طرح است که در شرایط اقتصادی فعلی برای دولت اهمیت زیادی دارد و  کیفی سازی خدمات در سایه هزینه کمتر را سبب می‌شود

کد خبر 35537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد