خواف | اولین جلسه کمیته فنی مناسب‌سازی شهرستان خواف برگزار شد

رئیس بهزیستی خواف از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی خواست در تعامل و پاسخگویی به مراجعین دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان، توجه ویژه داشته باشند و صبر و حوصله‌ی کافی به خرج دهند.

لیلا مقیمی در اولین جلسه کمیته فنی مناسب‌سازی شهرستان افزود: افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان دارای شرایط جسمی و روحی خاص هستند و نیاز به توجه ویژه دارند.

وی ادامه داد: این امر مربوط به شرایط عادی است در حالی که در یک سال اخیر، با توجه به محدودیت‌های کرونایی، مشکلات جدیدی برای این افراد در ارتباط گرفتن با جامعه ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: به عنوان مثال، یک ناشنوا به خاطر اینکه ماسک می‌زند نمی‌تواند از طریق حرکات لب و دهان، منظورش را به کارمند یا مخاطب خود انتقال دهد و یا یک معلول نابینا که با لمس محیط، مسیریابی می‌کرد اکنون با محدودیت و ممنوعیت لمس اشیاء و سطوح به خاطر اشاعه کرونا، در مسیریابی و تسریع در حرکت، دچار مشکلات جدیدی شده است.

وی همچنین، معلولین گفتاری، سالمندان، معلولین ذهنی خفیف، دارندگان سندرم داون و برخی دیگر از افراد مشابه را دارای محدودیت‌هایی برشمرد که ارتباط سریع و عادی با دیگران برایشان مقدور نیست و گاهی، پردازش اطلاعات برایشان با دشواری مواجه است.

مقیمی تأکید کرد: از طرفی، این عزیزان شهروندان درجه یک هستند و حقوقی برابر با سایرین دارند بنا بر این باید در تعامل و پاسخگویی‌های اداری به آنان، توجه ویژه مبذول شود و صبر و حوصله‌ی بیشتری به خرج داده شود.

وی از مدیران حاضر در این جلسه خواست، همکاران اداری خود را در این زمینه توجیه کنند تا کرامت و حرمت نفس این افراد را حفظ کرده و با دقت و حوصله به خواسته‌های آنان پاسخ دهند.

وی خاطر نشان کرد: مناسب‌سازی در مفهوم عام آن، به معنای رفع هر گونه مانع در مسیر ارتباط کامل و حضور فعال افراد دارای معلولیت و محدودیت در جامعه است که توسط دولت و سازمان بهزیستی، مطالبه می‌گردد و به جهت پایگاه قانونی، تمام شهروندان از جمله مدیران و کارکنان دولت باید در مقابل آن پاسخگو باشند.

کد خبر 35529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد