نگاه ما به حوزه سالمندان تفننی نیست

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: امروزه نگاه ما به حوزه سالمندی از نگاه‌های تفننی فاصله گرفته و اکنون به عنوان یک ضرورت و ارزش به موضوعات سالمندان نگاه می‌کنیم، سالمندان نباید از کار افتاده و سر بار خانواده شناخته شوند.

به گزارش روابطی عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایمنا، ولی الله نصر اصفهانی امروز _شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه_ در آئین رونمایی از سایت تجربه سرا و تولیدات سالمندی، اظهار کرد: باید از خودمان تشکر کنیم که توانسته‌ایم در حوزه شهر دوستدار سالمند با کمک شهرداری اقدامات مؤثری انجام دهیم، همیشه شهرداری اصفهان یاری‌رسان بوده و ما توانستیم اصفهان را شهر دوستدار سالمند معرفی کنیم که این کار در تدوین برنامه‌ها و اعتبارات تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: وظیفه ما با رسیدن به این پروژه سنگین می‌شود و باید در کنار شهرداری برای این کار تلاش کنیم. امروزه نگاه ما به حوزه سالمندی از نگاه‌های تفننی فاصله گرفته و اکنون به عنوان یک ضرورت و ارزش به موضوعات سالمندان نگاه می‌کنیم، سالمندان نباید از کار افتاده و سر بار خانواده شناخته شوند و در همین راستا سامانه تجربه سرا می‌تواند بار جامعه را به دوش بکشد و بستر سازی‌های لازم را انجام دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه به نیازهای روانی سالمندان توجه نشده است، تصریح کرد: نیازهای سالمندان بیشتر جسمی است، اما باید به بهداشت روانی آنها نیز توجه شود، امروزه در جامعه به موضوعات روانی سالمندان توجه نمی‌شود که باید برای این موضوع برنامه‌هایی تدوین شود.

وی افزود: افراد در دوره سالمندی با اختلالی به نام آشیانه خالی مواجه می‌شوند که با جدایی اعضا خانواده از آنها این بیماری رخ می‌دهد که اگر به آن رسیدگی نشود سالمندان دچار افسردگی خواهند شد و افسردگی توانایی آنها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: با کمک بنیاد فرزانگان سعی داریم برنامه‌های توسعه در جامعه را با جدیت تمام دنبال کنیم و جلسات شورای سالمندان نیز با حضور استاندار تشکیل می‌شود که این اقدام نیز یکی دیگر از کارهای انجام شده در رابطه با شهر دوستدار سالمند است، توسعه مراکز خدماتی به شکل جامع از دیگر اقدامات بهزیستی اصفهان است زیرا سالمندان ما نیازمند مراکز جامع و شبانه روزی هستند تا نیازهای روحی و روانی آنها برطرف شود.
 

کد خبر 35528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد