پیام تبریک مدیرکل بهزیستی گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز معلم

دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان در پیامی فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل می باشد

فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.

تعالی، رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است، آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب میسر نیست مگر به همت استادان و معلمان دانشمند و از خود گذشته. شهید بزرگوار استاد مطهری نمونه کاملی از همه فضایل معلمی و استادی بود. وی کمر همت به پرورش نسلی بست که وارثان انقلابی عمیق و دامنه‌دار شدند. انقلابی که با نیروی قلم و عقیده به پیروزی رسید و با تکیه بر نیروی دانش و ایمان نسل پرورش یافته به دست معلمان راستین انقلاب همچون استاد مطهری و دکتر شریعتی مسیر پرافتخار خود را پیمود و در سایه ولایت، امروز الگویی برای کشورهای مستقل و مقتدر در جهان است.

بدون تردید استادان فرهیخته کشورمان در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان سال "سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نام‌گذاری شده است بیش از گذشته طلیعه‌دار عرصه عزم، اراده، کار و تلاش خواهند بود و در جهت اعتلای علم و فناوری کشور، بستر مناسبی را برای تحقق این امر فراهم خواهند کرد.

اینجانب به نوبه خود ضمن ارج نهادن به مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری، فرارسیدن هفته معلم را حضور همه معلمان و استادان فرهیخته و فرهنگ آفرین کشور تبریک عرض کرده و توفیق روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال خواستارم.

کد خبر 35526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد