۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
در رسانه | پیشگیری از نابینایی ۶۱۰ کودک با انجام غربالگری

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: در سال گذشته، ۱۰۴ هزار و ۴۳۴ کودک ۳ تا ۶ سال غربالگری بینایی شدند که از این تعداد ۶۱۰ کودک مبتلا به تنبلی چشم بوده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدمحمدصادق کشفی نژاد با حضور مجازی در جمع خبرنگاران بیان داشت: تنبلی چشم یا آمبلیوپی، نوعی اختلال بینایی است که دید را کاهش می دهد و پیشرفت آن منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که این بیماری به علت ظاهر سالم چشم قابل تشخیص نیست، در دوره طلایی ۳ تا ۶ سالگی کودکان باید مستمر معاینه شوند تا با تشخیص به موقع و اقدام به درمان از نابینایی کودکان جلوگیری شود در این راستا سازمان بهزیستی اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم را در دستور کار خود قرار داده است است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا در مناطق زرد و سفید، معاینه با ‏(echart) و در سایر شهرستانها معاینه با دستگاه اپتیک پلاس انجام شد که ۶۱۰ مورد تنبلی چشم، هزار و ۴۵ مورد مشکلات عیوب انکساری و ۵۰ مورد مشکلات دیگر چشمی نظیر انحراف و... تشخیص داده شد و جهت انجام معاینه های تخصصی‌تر به چشم پزشک ارجاع شدند.

کشفی نژاد افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز همچون سال‌های گذشته اجرای این طرح را به صورت رایگان در دستور کار خود قرار داده‌ایم، ضمن اینکه سازمان بهزیستی برای تهیه عینک و با اختصاص کمک هزینه انجام عمل های جراحی نیز  این کودکان را مورد حمایت قرار خواهد داد.

کد خبر 35524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد