تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر عدم دخالت مدیران این وزارتخانه در انتخابات 

تهران- ایرنا- وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخشنامه‌ای به معاونان وزیر، روسا و مدیران سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانک‌ها و موسسه‌های وابسته، مدیران کل مستقل حوزه ستادی و استان‌ها بر هرگونه دخالت له یا علیه نامزد خاص در انتخابات پیش رو (ریاست جمهوری و شوراها) تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،   «محمد شریعتمداری» در این بخشنامه اعلام‌کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب  «مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری است.» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ضمن آنکه باید همه معاونت‌ها، دستگاه‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در چارچوب قانون و مقررات، همه مساعی خود را برای گسترش مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات به‌ویژه از طریق تمرکز بر خدمت‌رسانی کارآمدتر و اجرای دقیق ماموریت‌های محوله و همچنین انعکاس درست و تبیین خلاقانه اقدام‌ها و عملکردها انجام دهند، ضروری است از هرگونه رفتار خارج از چارچوب و عرف که شائبه دخالت له یا علیه کاندیدای خاص داشته باشد پرهیز کنند.  

وی در این بخشنامه تاکیدکرد: همه کارکنان وزارتخانه‌ و دستگاه‌های تابعه به‌ویژه معاونان وزیر، روسای سازمان‌ها، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صندوق‌ها، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در جایگاه شخصیت حقوقی و در ساعت‌های اداری حق حضور در ستادهای انتخاباتی را ندارند، مگر اینکه در حالت مرخصی باشند.  

شریعتمداری تصریح‌کرد:‌ هیچ‌کدام از واحدهای تابعه در این وزارتخانه حق ندارند له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی اقداماتی انجام دهند.

بنا بر تاکید وزیر تعاون، امکانات لجستیکی، مالی و نیروی انسانی شرکت‌ها و ارکان در اختیار وزارتخانه نباید برای هیچ کاندیدای انتخاباتی هزینه شود.  

 در پایان این بخشنامه تصریح شده است: هر فردی در هر سمتی حتی از نزدیک‌ترین مدیران منتسب به اینجانب تقاضای کمک به هر کاندیدا یا ستاد انتخاباتی کند، هم تقاضا کننده و هم اجابت‌کننده تقاضا هر دو بر کنار خواهند شد.

کد خبر 35522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد