در رسانه | پرونده "حمایت تحصیلی" کوتاه‌قامت مشهد تشکیل می‌شود

گروه استان‌ها ــ درج گزارش خبرگزاری تسنیم از وضعیت یکی از کوتاه قامتان بلندهمت مشهد، واکنش بهزیستی را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، روز گذشته بود که خبرگزاری تسنیم خبری با عنوان «کوتاه قامت اما بلندهمت؛ مسئولان مشهد کوتاه قامتان را جدی نمی‌گیرند» را روی خط خبری خود برد. محور اصلی این گزارش روایتی از زندگی و فعالیت نجمه سادات حسینی ۲۵ ساله بود که در زمره کوتاه‌قامتان مشهد است اما با این وجود با همتی بلند، کار و فعالیت مناسبی برای خود رقم زده است.

این بانوی مشهدی اما گلایه‌های متعددی از نهادهای مختلفی که متولی رسیدگی به وضعیت کوتاه قامتان هستند مطرح کرده بود و اینک بهزیستی خراسان رضوی نخستین نهادی است که نسبت به گزارش واکنش نشان داده است.

محمد عارف آرام؛ جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی درباره تشکیل پرونده برای نجمه سادات حسینی و دیگرکوتاه قامتان استان در بهزیستی اظهار داشت: همه کسانی که کوتاه قامت هستند و طی مدت زمان افت عملکرد  پیدا کرده‌اند برای آنها در بهزیستی پرونده تشکیل می‌شود و برای پروسه تشکیل پرونده کوتاه قامتان عزیز، باید به کمیسیون‌های شهرستان مورد نظر مراجعه کنند که در هر اداره بهزیستی ما کارشناس کمیسیون ویژه کوتاه قامتان داریم که مددجو را جهت تشکیل پرونده راهنمایی و کمک می‌کند.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان خراسان رضوی  ادامه داد: اگر مواردی وجود دارد که کوتاه قامتان به کمیسیون‌ها و بهزیستی شهرستان مراجعه کرده‌اند و برای آنها تشکیل پرونده نشده، این عزیزان می‌توانند به بهزیستی مراجعه و درخواست تجدید نظر کنند تا پرونده مستقیم در بهزیستی استان بررسی شود و اگر افت عملکرد مشهود باشد سریعا برای آنان تشکیل پرونده شود.

حمیدرضا  علیزاده کارشناس مناسب سازی بهزیستی استان خراسان رضوی نیز در زمینه مناسب نبودن ارتفاع عابربانک‌ها که اصلی‌ترین معضل نجمه سادات حسینی و دیگر کوتاه قامتان است افزود: مسئول مناسب سازی عابر بانک‌ها شورای عالی بانک‌هاست  که رئیس آن نماینده بانک ملی می‌باشد که در زمینه کوتاه قامتان و ویلچرنشینان با آنها جلسات متعدد داشته‌ایم و از آنها درخواست شده که هم برای ویلچری‌ها و  هم کوتاه قامتان ارتفاع عابر بانک‌ها را پایین بیاورند، چون ارتفاع استاندارد برای این قشر باید بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانت باشد که معمولا همیشه دو دستگاه عابر بانک کنار هم قرار دارد که حتما باید یکی از آنها مناسب افراد معمولی و یکی از آنها هم با ارتفاع ۸۰ تا ۱۰۰ سانت مخصوص ویلچری‌ها و کوتاه قامتان باشد.

وی افزود: در بعضی قسمت‌های شهر، عابر بانک‌هایی با ارتفاع استاندارد نصب شده است که البته عملکرد بانک‌ها در این زمینه برای بهزیستی قابل قبول نیست.

در زمینه نجمه سادات حسینی که یکی از مشکلاتش پرداخت شهریه دانشگاه بود با پیگیری خبرنگار تسنیم بهزیستی برای وی تشکیل پرونده و قول مساعد جهت پرداخت شهریه دانشگاه ایشان داده شده است.

کد خبر 35508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد