بهزیستی به کارفرمایان حامی مددجویان تسهیلات قرض الحسنه  اهدا کرد 

رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده گفت : در سال گذشته برای ۳۰۰نفر از افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش مبلغ نزدیک به ۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده عصمت نصیری با تاکید به اینکه بهزیستی از کارفرمایانی که از توانمندی های افراد دارای معلولیت استفاده  کرده زمینه ی اشتغال آنها را فراهم نمایند حمایت میکند ، افزود : در سال گذشته برای ۲۲ کارفرما نزدیک به ۸۵۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت می باشد ، اظهار کرد : کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را در ازای پرداخت حقوق، بیمه و مزایا در چارچوب قرارداد قانون کار بکار بگیرند ، می‌توانند به ازای هر مددجو از وام کارآفرینی هفت ساله ۵۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد بهره‌مند شوند.

نصیری خاطرنشان کرد: همچنین معلولان بر اساس ماده ۱۲ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مشمول کمک هزینه ارتقای کارایی می شوند بنابراین اگر کارفرمایی، فرد دارای معلولیتی را به کار بگیرد براساس شدت معلولیت فرد مددجو از کمک هزینه ارتقای کارایی برخوردار خواهد شد که برای فرد مددجوی دارای معلولیت خفیف تا ۳۰ درصد، برای معلولیت متوسط تا ۴۰ درصد و برای معلولیت شدید تا ۵۰ درصد از این کمک‌هزینه بهره‌مند خواهد شد تا جبران احتمالی کارایی کمتر مددجو باشد و این مساله از حمایت‌های قانونی و دولتی برای بکارگیری افراد دارای معلولیت است.

وی در خصوص شرایط اخذ وام خوداشتغالی برای مددجویان گفت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند .

نصیری  با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند ، خاطر نشان کرد : مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند .

کد خبر 35506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد