یک هزار و ۲۵۲ مددجوی بهزیستی سال گذشته در تهران صاحب خانه شدند

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به دغدغه تهیه مسکن مددجویان، گفت: طی سال گذشته، یک هزار و ۲۵۲ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان واگذار شده‌است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، امین شاهرخی اظهار داشت: به خانوارهای دارای تک معلول، خانوارهای حداقل دارای ۲ عضو معلول و زنان سرپرست خانوار واحد مسکونی تحویل داده شده است.

وی افزود: تامین مسکن این مددجویان باید به تایید معاونت های تخصصی توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری شهرستان ها برسد.

شاهرخی با بیان اینکه در سال گذشته هفت هزار و ۸۱۷ مددجوی کمک بلاعوض مسکن دریافت کرده اند، گفت: علاوه بر تخصیص اعتبارات سالانه در قالب کمک های بلاعوض، تسهیلات این حوزه نیز در اختیار واجدان شرایط قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای جامعه هدف بهزیستی می توانند برای یک نوبت از امتیاز رایگان شدن انشعابات آب، برق و گاز و عوارض نوسازی و پروانه ساخت شهرداری نیز استفاده کنند.

شاهرخی با اشاره به ارائه تسهیلات به مددجویان گفت: در سال پیش برای خانوارهای تک معلول ۱۰ میلیون تومان و خانوارهای حداقل دارای دو عضو معلول ۱۴ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خرید و یا ساخت مسکن در نظر گرفته و کارسازی شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: بنیاد مستضعفان، بنیادمسکن انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بهزیستی را در مسیر خانه دار شدن جامعه هدف کمک بسیار کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون یک هزار و ۶۳۸ مددجو برای تهیه مسکن ثبت نام کرده اند تا در موعد مقرر و به مرور صاحب خانه شوند.

کد خبر 35491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد