برگزاری جلسه فرهنگی بهزیستی البرز با محوریت نماز و ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان

صبح روز هشتم اردیبهشت ماه سالجاری دفتر فرهنگی اداره کل بهزیستی استان البرز با حضور «مریم قنبرزاده» مسئول امور فرهنگی و رابطین فرهنگی ادارات تابعه ی بهزیستی استان البرز تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان البرز، در ابتدای جلسه مسئول امور فرهنگی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در جلسه، از همکاری شهرستان های تابعه جهت عملکرد مطلوب در این حوزه طی سال گذشته تقدیر و تشکر نمود و خواستار همکاری منسجم تر بعضی از شهرستان ها در سال جاری گردید.  

وی در ادامه در خصوص سامانه سجاده و نحوه بارگذاری مستندات توضیحاتی را ارائه نمود و بیان داشت: در سال جاری با توجه به شرایط موجود و وجود ویروس کووید ۱۹ بارگذاری فعالیت ها طبق صلاح دید ستاد اقامه نماز کشور صرفاً از طریق ستاد بهزیستی و به واسطه دبیر شورای اقامه نماز بهزیستی در سامانه سجاده صورت پذیرفته است.
وی خاطر نشان کرد: پیرو تفاهم نامه ای که طی هفته های آتی به امضاء مدیر کل بهزیستی استان البرز و دبیر ستاد اقامه نماز خواهد رسید امید است تمامی فعالیت ها با برنامه ریزی دقیق، به نحو شایسته و ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.
در ادامه جلسه، مسئول امور فرهنگی در خصوص اجرای برنامه های این حوزه در ایام ماه مبارک رمضان و مغتنم شمردن فرصت ها در این ماه عزیز و برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مراکز تحت نظارت طبق دستور العمل کشوری و همچنین برنامه ریزی در جهت ارائه بهتر برنامه های فرهنگی از جمله تشکیل کانون قرآن و عترت، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در این ماه، برگزاری جشن تکلیف، برگزاری جشن روزه اولی ها برای فرزندان مقیم مراکز شبه خانواده، برنامه ریزی در خصوص اطلاع رسانی گسترده و اجرای جشنواره مهدویت توضیحاتی داده شد.


قنبرزاده همچنین توضیحاتی در خصوص نحوه ی تنظیم شاخص های فرهنگی طبق دستور العمل ارسالی از دفتر فرهنگی کشور ارئه نمود.
در پایان جلسه اجرایی شدن موارد ذیل طی ایام ماه مبارک رمضان مقرر گردید:
۱-    برگزاری آئین تکریم و جشن برای آن دسته از فرزندان سازمان که برای اولین بار روزه می گیرند(روزه اولی ها)
۲-    برگزاری جلسات قرائت و تفسیر قرآن مجید همه روزه به صورت مجازی 
۳-     برگزاری اردوهای جهادی کمک به نیازمندان
۴-     آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم به صورت آنلاین 
۵-     برگزاری مسابقات کتابخوانی
۶-     برگزاری دوره های آموزشی فرهنگی 
۷-     برگزاری مسابقه درخصوص مفاهیم جزء های قرآن کریم
۸-     درج پیام های معنوی در قالب پیامک و انتشار آن در شبکه های مجازی و سایت بهزیستی استان

کد خبر 35483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد