ثبت شکایات و انتقادات بهزیستی در سامانه ۱۴۸۲

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت سامانه دیده‌بان بهزیستی با شماره تلفن ۱۴۸۲، گفت: این سامانه براساس دقت و سرعت کار می‌کند و در هر مرحله‌ای از زمان که فرد شکایت و انتقادی دارد می‌تواند در این سامانه به ثبت برساند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «کاظم نظم‌ده» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور، گفت: مردم و مددجویان بهزیستی با ثبت شکایت و انتقاد، با کد پیگیری که ارائه می‌شود می‌تواند آن را پیگیری کند. خط ۱۴۸۲ با تمام تلفن‌های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه ملی دیده بان در بستر وب با نشانی www.didehban.behzisti.ir قابل دسترسی است و افرادی که امکان یا علاقه به برقراری تماس ندارند می توانند از طریق بستر وب ارتباط برقرار کنند. این سامانه در قالب اپلیکیشن موبایل نیز قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۹۷ نفر در ۳۱ استان و ۱۰ کاربر در ستاد بهزیستی کشور و ۹ نفر کارشناس مراکز تلفن در مرکز ملی دیده بان، پاسخگویی، پیگیری و جمع آوری اطلاعات و تحلیل آن را برعهده دارند. یکی از ویژگی های سامانه ملی دیده بان این است که تحلیل داده های آن به شکل داشبورد مدیریتی عمل می کند و مدیران با بررسی اطلاعات می توانند به طور مثال بفهمند بیشترین مشکلات در سالی که گذشت، چه بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: برای پاسخگویی از طریق سامانه دیده بان، سه فوریت و مرحله زمانی را مطرح کردیم یکی به صورت آنی است به آن معنا که در مواقع آتش سوزی یا مرگ و میر در مراکز در مدت سه ساعت باید پاسخگویی انجام شود. مرحله دوم در وضعیت های فوری است که حداکثر تا ۲۴ ساعت باید پاسخگویی انجام شود و در شکل عادی حداکثر تا ۷۲ ساعت پاسخگویی انجام می شود. احتمال دارد پاسخ ها همیشه برآورده کردن درخواست تماس‌گیرنده نباشد ممکن است پاسخ این باشد که این مورد به بهزیستی مربوط نیست.

نظم‌ده، پاسخگویی سریع، آسان و کارآمد، افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی مردم و گروه‌های هدف بهزیستی، صرفه‌جویی در زمان، نظارت الکترونیک بر فعالیت‌ها و عملکردهای واحد اجرایی، صرفه جویی در انرژی و کاهش دخالت نیروی انسانی را از اهداف معرفی و طراحی خط ۱۴۸۲ عنوان کرد و افزود: از جمله مزایای دیگر این سامانه ملی دیده‌بان، صرفه‌جویی است. هزینه هایی که برای گروه های هدف در آمد و شد و صرف زمان‌ها ایجاد می شود، می‌تواند در قالب الکترونیک کاهش شود و از این طریق درخواست ها و مشکلات مطرح شود.

وی تاکید کرد: این سامانه براساس دقت و سرعت کار می‌کند و در هر مرحله ای از زمان که فرد شکایت و انتقادی دارد می‌تواند در این سامانه به ثبت برساند و با کد پیگیری که ارائه می‌شود می‌تواند آن را پیگیری کند. خط ۱۴۸۲ با تمام تلفن‌های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان است. یکی از مسائلی که برای ما مهم بود خدمات رسانی و دسترسی برای افراد در مناطق محروم است که خوشبختانه این سامانه مشکلات برقراری ارتباط با مناطق حاشیه‌ای را توانست به شکل چشمگیری برطرف کند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: سامانه دیده‌بان یا همان خط ۱۴۸۲ براساس رهنمودهای ریاست بهزیستی و براساس منشور و تصویب‌نامه حقوق شهروندی در نظام اداری به منظور نیل به اهداف سازمانی، طراحی و راه‌اندازی شد.

نظم‌ده یادآور شد: با نامگذاری این سامانه به نام «سامانه جامع دیده‌بان» نه تنها تلاش برای ارتباط دوسویه و اثربخش با مردم و جامعه هدف انجام شد بلکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود این سامانه، حوزه نظارت بر مراکز و عملکرد واحدهای اجرایی را نیز که از مباحث و اهداف اصلی سازمان است به عنوان پیش‌گام اصلی واگذاری وظایف به بخش خصوصی انجام داده است.

وی گفت: یکی از مزایای اصلی سامانه ملی دیده‌بان، سهولت دسترسی است. آمد و شد برای بسیاری از گروه‌های هدف بهزیستی با توجه به وضعیت فعلی ترافیک در کلانشهرها و هزینه و مشکلات حوزه دسترسی و مناسب‌سازی، خط ۱۴۸۲ می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را برطرف کند و سهولت دسترسی را برای گروه‌های هدف افزایش دهد.

کد خبر 35476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد