اهمیت برنامه های سلامت روان اجتماع نگر

رییس اداره بهزیستی شهرستان تبریز با بیان نقش رواشناس و مشاور در جامعه بر اهمیت برنامه های سلامت روان اجتماع نگر تاکید کرد.

دکتر علیلو رییس اداره بهزیستی شهرستان تبریز  در آیین گرامی داشت روز روان شناس ضمن خوشامد گویی و تبریک روز روانشناس به اهمیت نقش رواشناس و مشاور در  جامعه پرداخت و اظهار داشت : چند سالی است که نهم اردیبهشت ماه، روز تصویب نهایی قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، به عنوان روز روانشناس و مشاور در سراسر کشور گرامی داشته می شود.

وی در جمع روانشناسان حاضر در جلسه گفت: روانشناسی علم مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنِ موجود زنده ـ بخصوص انسان ـ بر اساس روش علمی است. از آنجا که امروزه فکر و اندیشه انسان ها پایه هر عمل و فعالیتی می باشد، شناخت و درمان مسایل و مشکلات مربوط به آن نیز بسیار مهم و ضروری است. وظیفه اصلی این کار بر عهده شما  روانشناسان می باشد.

 چرا که روانشناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، یادگیری و انگیزش را در انسان به شکل حرفه ای مورد بررسی قرار می دهد. روانشناس از یک طرف رابطه بین عملکرد مغز و رفتار را بررسی می کند و از سوی دیگر ارتباط بین محیط و رفتار. روانشناس رفتار، انگیزه ها، افکار و احساسات افراد را بررسی کرده و به آنها در کنترل و غلبه بر مشکلات شان کمک می کند.دکتر علیلو درادامه افزود:روانشناسی نیازمند صداقت و گشاده رویی است. همچنین داشتن مهارت های ارتباطی و شنونده خوب بودن برای این کار لازم است. روانشناس باید در کنار داشتن دانش، توان درک درست و بدور از هر گونه قضاوتی را داشته باشد. فرد مراجعه کننده باید بتواند به راحتی و بدور از هرگونه استرس و نگرانی به روانشناس اعتماد کرده و مشکلات خود را با او در میان بگذارد. در واقع روانشناس یک انسان شناس و جامعه شناس خوب نیز هست.

وی با اشاره به همکاری  روانشناسان و  مشاوران در بخش دولتی بهزیستی و غیردولتی این اداره،  متولی سلامت اجتماعی توسط بهزیستی را خاطرنشان کرد و افزود : با توجه به شرایط بیماری کرونا در راستای رسیدن به سلامت روان اجتماع نگر خدماتی همچون ارائه مشاوره فردی و گروهی به صورت حضوری و تلفنی، خدمات آموزشی، مددکاری اجتماعی و مداخله در بحران، خدمات مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق، اجرای طرحهای آموزشی، اجرای طرح محب و ارائه خدمات مشاوره ای در زمان وقوع بلایا و خدماتی از این قبیل توسط این اداره بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.


در ادامه این نشست از تعداد 20 نفر از روانشناسان و مشاوران به نمایندگی از شاغلین در بخش دولتی و غیر دولتی با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی  با اهدای لوح سپاس، تجلیل شد.

کد خبر 35447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد