در رسانه/ ۱۴۵ موسسه خیریه در آذربایجان‌شرقی فعال است

تبریز-ایرنا- معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۴۵ موسسه خیریه با صدور مجوزهای لازم از سوی این مجموعه در سطح استان فعالیت دارند.

جواد ایمان زاده در جمع خبرنگاران، یکی از رویکردهای اصلی بهزیستی را واگذاری امور مشارکت ها به خیرین و مردم دانست و افزود: بر همین مبنا مؤسسات خیریه مجوز دار در آذربایجان شرقی به عنوان یاوران بهزیستی بسیاری از خدمات را بر دوش گرفته اند.
وی از پویش ضیافت همدلی همزمان با شروع ماه رمضان از وی موسسات یاد شده با هماهنگی بهزیستی استان خبر داد و اظهار داشت: این پویش به منظور حمایت از خانواده های کم بضاعت استان از ابتدای ماه رمضان شروع شده است.
ایمان زاده با بیان اینکه این پویش با محوریت مؤسسات خیریه تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت، گفت: از توانایی ها و ظرفیت خیرین و مردم برای تامین اقلام ضروری معیشتی اقشار کم بضاعت در این پویش استفاده خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: دفتر مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی مسئولیت جذب و جلب مشارکت های مردمی را بر عهده دارد که سعی می شود با روش های جلب اعتماد خیرین و جایگزین کردن شیوه های نوین به جای روش های سنتی برای رونق و احیا این بخش قدم های مثبتی برداریم.
ایمان زاده اضافه کرد: مؤسسه های غیر دولتی در حقیقت بازوان توانمند بهزیستی هستند که در بحث بسته های معیشتی، خدمات تخصصی برای معلولین، سالمندان، فرزندان بی سرپرست و بد سر پرست و آسیب های اجتماعی، کمک شایانی برای بهزیستی کرده اند.
وی اظهار داشت: در بخش نقدی، غیر نقدی و خدماتی مشارکت های مردمی، هر چند کمک و حمایت دولتی هم صورت می گیرد اما با توجه به هزینه های بالا به خصوص در مراکز مختلف نگهداری، شاید این کمک های دولتی ۲۰ درصد هزینه ها را پوشش دهد و ۸۰ درصد مابقی توسط همین خیرین و کمک های مردمی تامین می شود.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: پارسال افزون بر ۱۱۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در بخش نقدی و غیرنقدی توسط بهزیستی استان جذب شد که با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا رقمی قابل توجه به شمار می رود.

کد خبر 35441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد