۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
و ما أَدراکَ ما لیلةُ القدر

شب قدر یکی از شب‌های با فضیلت و یکی از الطاف و موهبت‌های ویژه خداوند در ماه رمضان است. چنانکه پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) فرموده‌اند: «خداوند از روزها، جمعه و از ماهها، ماه رمضان و از شبها، شب قدر را برای خود اختیار کرده است»

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، شب قدر یکی از شب‌های با فضیلت و یکی از الطاف و موهبت‌های ویژه خداوند در ماه رمضان است. چنانکه پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) فرموده‌اند: «خداوند از روزها، جمعه و از ماهها، ماه رمضان و از شبها، شب قدر را برای خود اختیار کرده است»

شب قدر اوج معنویت و عبادت ماه مبارک رمضان است. شبی که قرآن؛ کلام خداوند در آن نازل شده است و مقدرات زندگی بشر تا شب قدر آینده در آن تعیین می‌شود. امام صادق (علیه‌السّلام) در این‌باره می‌فرمایند: «ابتدای سال، شب قدر است، در آن شب آنچه از این سال تا سال آینده انجام خواهد گرفت، نوشته می‌شود»

شب قدر شب تجلی میعاد انسان با خداوند و ار خود جدا شدن و غرق در دریای رحمت و محبت و مهربانی خدا شدن است. در روایات اهل بیت (علیه‌السّلام) آمده است: فرشتگان در شب قدر فرود آمده و در زمین پخش می‌شوند، بر مجالس مؤمنین گذسته بر آنان سلام کرده و برای دعای آنان آمین می‌گویند، تا آنگاه که سپیده دم طلوع کند و در این شب دعای کسی رد نمی‌شود، مگر دعای عاق والدین، قطع کننده رحم، کسی که شراب بنوشد و کسی که دشمنی مومنی در دلش باشد.

در شب نوزدهم رمضان سال ۴۰ هجری قمری،  ابن ملجم مرادی از بازماندگان خوارج، ضربتی را بر فرق مبارک امام علی علیه السلام وارد ساخت. اثر زخم و زهر شمشیر او، امام را در ۲۱ ماه رمضان به شهادت رساند.


 

کد خبر 35438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد