اجرای طرح غربالگری کودکان کار و خیابانی در آذربایجان غربی

طرح غربالگری کودکان کار و خیابانی آذربایجان غربی به همت اداره کل بهزیستی، علوم پزشکی استان و مرکز حمایتی کودکان سرای آسمان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان بااشاره به آغاز اجرای طرح غربالگری جسمی و روانی و سلامت کودکان کار و خیابان اظهار کرد: ۲۰۰ کودک کار وخیابان و خانواده های این کودکان در طول اجرای طرح در ماه رمضان از لحاظ جسمی و روانی غربالگری می شوند.

وی بااشاره به ارائه خدمات مختلف در حوزه های آموزشی، روانشناختی، فرهنگی و درمانی اظهار کرد: دراین طرح معاینات اولیه و چکاپ کامل از طریق پزشکان مجرب داخلی، زنان و دندان پزشکان انجام گرفت.

فریور تصریح کرد: در این طرح خدمات پزشکی تخصصی،آزمایشگاهی، پاراکلینیکی و دندانپزشکی نیز به این کودکان و خانواده های آنان ارایه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: ارایه مطالب آموزشی و روشهای پیشگیری از کرونا به همراه توزیع بروشور و پک بهداشتی و خدمات روانشناختی فردی توسط روانشناس مجرب از دیگر خدمات ارائه شده در قالب اجرای این طرح بین کودکان کار و خیابان است.

گفتنی است با حضور سعید فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی،حسن زاده معاون اجتماعی، کارشناسان مسئول حوزه، کریمی معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و قره گوز پزشک موسسه و خیر و با همکاری دانشجویان گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی ۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال بین کودکان کار و خیابان در ارومیه توزیع شد.

کد خبر 35431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد