شاهرود | مراجعه ۶۳۴ نفر به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی شهرستان در سالی که گذشت

در سال گذشته ۶۳۴ نفر به ۷ مرکز تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان مراجعه کردند که برای مراجعین تحت حمایت ۴۵۲ میلیون ریال یاری برگ صادر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان معاون مدیرکل و مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود ضمن تبریک فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه، روز مشاور و روانشناس ، به اهمیت فعالیت روانشناسان مراکز مشاوره در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: مددکاران و روانشناسان متخصص در مراکز مشاوره در حوزه های مختلفی مانند فرزندپروری، مشاوره اعتیاد و مشاوره زوجین فعالیت می کنند.

جهانسیر ادامه داد:۲ مرکز مشاوره عمومی، یک مرکز مشاوره تخصصی، ۳ دفتر مشاوره و یک مرکز سلامت روان محلی در سال گذشته به ۶۳۴ مراجعه کننده ارائه خدمت نموده و ۹۱۸ جلسه مشاوره برای آنها برگزار کردند.

 وی آگاه سازی و افزایش دانش عمومی درباره سلامت روان را از  اهداف مرکز و دفاتر مشاوره و خدمات روانشناختی دانسته و افزود: در این راستا آموزش های پیش از ازدواج، زندگی خانواده، مهارتهای زندگی و آموزش های تخصصی در طی ۲۲ دوره برای ۶۹۳ نفر به صورت حضوری و غیرحضوری انجام شد.

ایشان در ادامه گفت: در راستای طرح های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محله و با هدف توانمندسازی مردم برای کنترل عوامل موثر بر سلامتی شان، ۶۴ تیم در ۱۲ محیط شهری و روستایی به صورت حضوری و مجازی، خدمت ارائه دادند.

در خاتمه مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت:  در سال ۱۳۹۹ طرح همیار مادر کودک جهت ۳۶ مادر  باردار برای اولین بار در استان سمنان در شهرستان شاهرود برگزار شد.

کد خبر 35350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد