علاوه بر مددجویان، پرسنل واجد شرایط در مراکز اقامتی بهزیستی خراسان رضوی، واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: تا مورخ چهارشنبه، هشتم اردیبهشت، در مراکز اقامتی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی در مجموع دوز اول و دوم واکسیناسیون، ۲ هزار و ۶۵ دوز واکسن کووید ۱۹ به مددجویان و پرسنل این مراکز تزریق شده است.

دکتر مسعود فیروزی افزود: مددجویان و پرسنل تمام ۳۹ مرکز توانبخشی سالمندان در سطح استان، ۴ مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن در مشهد و تربت حیدریه و چهار مرکز توانبخشی معلولین ذهنی در تربت حیدریه و سبزوار واکسن دوز اول را دریافت کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه طبق دستور العمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور العمل وزارت بهداشت، همه‌ی پرسنل مراکز اقامتی، می‌باید همزمان با مددجویان این مراکز، واکسینه شوند گفت: به جز مددجویانی که طبق دستور العمل، واجد شرایط دریافت واکسن نبوده و یا خود و خانواده‌هایشان، راضی به تزریق واکسن نبوده‌اند، بقیه‌ی مددجویان به انضمام پرسنل این مراکز، واکسن دریافت کرده‌اند.
دکتر فیروزی با یادآوری اینکه واکسیناسیون مراکز اقامتی، از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ در خراسان رضوی آغاز شده گفت: به جهت اینکه واکسیناسیون مراکز به صورت تدریجی انجام گرفته، قاعدتا دریافت دوز دوم واکسن نیز به تناسب زمانی و با فاصله‌ی ۲۸ روز از دوز اول، قابل تزریق می‌باشد که به همین جهت، واکسیناسیون دوز دوم نیز در دستور کار قرار گرفته و تا کنون تعدادی از مراکز، دوز دوم واکسن را هم دریافت کرده‌اند.
به گفته‌ی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در مجموع تا کنون ۲۱۷۵ دوز واکسن تحویل بهزیستی خراسان رضوی گردیده که تا امروز ۲۰۶۵ دوز تزریق شده و ۱۱۰ دوز واکسن نیز موجود می‌باشد که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در روزهای آینده تزریق خواهد شد.

طبق دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، پرسنل واجدشرایط نیز مشمول تزریق واکسن هستند

وی ادامه داد: مجموع افرادی که در مراکز اقامتی بهزیستی خراسان رضوی واکسن دریافت کرده‌اند ۲۰۶۵ نفر بوده که از این تعداد در مراکز سالمندان ۱۰۲۵ مددجو و ۶۲۱ پرسنل مراکز، در مراکز بیمار روان ۱۵۹ مددجو و ۴۱ پرسنل، و در مراکز معلولین ذهنی ۱۵۲ مددجو و ۶۷ پرسنل، واکسن دریافت کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: طبق دستور العمل، واکسیناسیون با همکاری ۵ واحد دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در استان انجام می‌شود که سهمیه مورد نیاز این واحدهای دانشگاهی به آنها تحویل می‌گردد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، به مددجویان و پرسنل مراکز تحت نظارت بهزیستی تزریق می‌گردد.
وی با بیان اینکه سهمیه‌ی در نظر گرفته شده برای مراکز اقامتی بهزیستی خراسان رضوی برای دوز اول ۲۱۷۵ دوز بوده گفت: تا کنون در مجموع مراکز ۱۳۳۶ مددجو و ۷۲۹ پرسنل مراکز، واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند و برای فاز دوم نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته که در برخی مراکز آغاز شده و در سایر مراکز نیز در روزهای آینده و با طی فاصله‌ی زمانی ۲۸ روز، به انجام خواهد رسید.
سرپرست بهزیستی خراسان رضوی با تشکر از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، مدیران و پرسنل مراکز اقامتی، کارشناسان و مددکاران بهزیستی در شهرستان‌ها و استان و سایر افراد و نهادهایی که در واکسیناسیون مراکز اقامتی بهزیستی همکاری داشته‌اند گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ‌گونه عارضه‌ای از واکسیناسیون در مراکز گزارش نشده و امیدواریم که واکسیناسیون دوز دوم نیز با موفقیت به اتمام برسد و از این کار مهم و دشوار، سربلند بیرون بیاییم.
دکتر فیروزی گفت: مددجویان مراکز اقامتی بهزیستی، جزو مظلوم‌ترین افراد جامعه هستند و ما به تمام مدیران و کارکنان مراکز، تأکید کرده‌ایم که تمام افراد واجد شرایط دریافت واکسن باید واکسینه شوند و هیچ‌کس در هیچ مرکزی، خارج از دستور العمل، حق دریافت واکسن ندارد چون حفظ حقوق مددجویان و پرسنل زحمت‌کش این مراکز که برای سلامت و توانبخشی مددجویان‌مان تلاش می‌کنند اولویت بهزیستی می‌باشد.

کد خبر 35335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد