نشست هم اندیشی بهزیستی و هلال احمر 

 نشست هم اندیشی ساماندهی محله باغ آذری با حضور معاون امور توانبخشی بهزیستی، نماینده جمعیت هلال احمر استان و مدیر بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در این نشست گفت: خانواده های بزرگ بهزیستی و هلال احمر در راستای تکلیف موکول شده بر عهده خویش سعی در ترمیم و بازسازی خانه ها و افراد ناتوان مربوط به طرح توانمندسازی در کل استان تهران را دارند.

سید احمد خادم در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای تکلیف موکول شده بر عهده سازمان بهزیستی به عنوان تیمم و تبرک خانه‌های مربوط به طرح توانمند سازی در کل استان تهران باغ آذری به ما سپرده شده است و به عنوان رهبری مسیر و چون پیش از این جمعیت هلال احمر در محله هرندی برنامه های بسیار خوبی را داشته و انجام داده و به  سامان رسانده است، می‌توانیم از اطلاعات آنان بهره مند شویم.

خادم توضیح داد: هدف این است که در امور پراکنده کاری نکنیم و هر دستگاه، کاری مشخص را دنبال کند و اگر مسیری پی گیری میشود  از کانال درست انجام شود که همان مسیر مردم و رهبری است.
 
خادم ادامه داد: بهزیستی نیز برای فعالیت در خانه مثبت زندگی در محله باغ آذری در این جریان از تجربیات هلال احمر به شرط انتقال آن کمک خواهیم گرفت.
 
نماینده جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در این نشست بیان داشت: در محله هرندی به عنوان پایلوت از ۱۰ سال پیش تحقیقاتی  صورت گرفت و دانشگاه امام حسین و بسیاری از تیم تحصیلکردگان کهنه کار فعالیت نموده و خروجی این تحقیقات به اتفاق این بود اگر بخواهیم محله را ازحالت انزوا و وضعیت نابسامان بیرون آوریم تنها متکی به خود مردم است و افراد ساکن در محله می توانند کمک کنند تا محله آنان ارتقا پیدا کند.

جبرائیل رابطی در ادامه بیان داشت: سپس به صورت خودجوش تمام ارگان ها و مراکز دولتی و غیره پای کار آمدند کارگروهی تشکیل شد و نقاط ضعف و قوت این محلات آسیب پذیر شناسایی شد و اکنون در سراسر کشور محله  هایی وجود دارد که در تهران ۱۵۰ تا ۲۰۰ منطقه آسیب شناخته شده است.

رابطی ادامه داد: محله هرندی به عنوان اولین پایلوت شروع شد و بقیه به تبعیت از آن و الگوبرداری از آن باغ آذری و غیره ادامه پیدا می کند.

 وی افزود: غربالگری از یازدهم اردیبهشت شروع می شود و تنها ارگانی که مجوز تشکیل خانه دارد خانه همیار هلال دارد فقط جمعیت هلال احمر است.

این مسئول بیان داشت: در مصوبه هیات وزیران درخانه هلال، کارمند و یا افراد دولتی نقشی ندارند و تنها داوطلب محور است ماهیت آن با نام جوانان که زیر ۳۵ سال دارند  و با نام داوطلبان که  بالای ۳۵ سال نامگذاری شده‌ است.

رابطی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، توانمند سازی، ارتقاء محله و تشکیل تیم امداد و نجات از برنامه های خانه هلال است.

وی در پایان افزود: شروع فعالیت در محله هرندی با توزیع ۲۵ هزار ماسک در  محل انجام شد.

مدیر بهزیستی شهرستان ری نیز در این نشست اذعان داشت: علیرغم اینکه سازمان بهزیستی این وظیفه را بر عهده ما گذاشته و تاکید کرده بر تکالیف ما چند نکته وجود دارد کار در هلال احمر کاملاً داوطلبانه است و باید کار دیگر ارگانها باز تعریف شود.
 
محمد رضایی اصل در ادامه بیان داشت: هر تشکیلات اداری فعال در این محله، جایگاه و شرایط خاص خود را دارد که با هم افزایی و هم پوشانی یکدیگر می توانند رفاه مردم محله باغ آذری را تأمین کنند.

کد خبر 35252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد