نشست مدیرکل بهزیستی استان البرز با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

صبح روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه نشستی با حضور دکتر اسدالله حیدری مدیر کل بهزیستی استان و سردار حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پیرامون موضوعاتی از قبیل راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶، مراکز ماده ۱۵، راه اندازی مرکز غربالگری مردان، راه اندازی مرکز زنان و همچنین تحویل اموال و اقلام مورد نیاز جهت تجهیز مرکز صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، پیرو جلساتی که پیش از این برگزار گردیده بود دکتر حیدری اظهار داشت: علی رغم این که بهزیستی و شورای هماهنگی دو دستگاه متفاوت هستند، ولیکن هدف مشترکی را دنبال میکنند و در تلاشند تا حد امکان میزان آسیب و افراد آسیب دیده را کاهش دهند.

وی افزود: شرح فعالیتهای بهزیستی حوزه وسیع و گسترده ای را در بر میگیرد ، این دستگاه ۱۸۰ ریز فعالیت دارد که گاها ممکن است به آنها افزوده شود و مسئولیتی علاوه بر آنها به بهزیستی محول گردد.

مدیرکل بهزیستی ابراز داشت : از جمله موضوعاتی که بهزیستی توجه و تمرکز ویژه ای بر آن دارد بحث اعتیاد است، همانگونه که مستحضر هستید قانون اعتیاد در حال بازنگری است و در خصوص این مسئله که با معتادین باید به صورت مجرم برخورد شود یا به چشم بیمار نگاه شوند ، قرار هست تعیین تکلیف صورت گیرد که امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع مشخص گردد و البته بهزیستی تا آن زمان کمافی السابق با تمام قوا در راستای کاهش آسیب همکاری لازم را با شورای هماهنگی را خواهد داشت.

وی افزود :با تلاش بهزیستی، در خصوص مرکز غربالگری بدهی ها تقریبا تسویه گردیده و رقم ناچیزی باقی مانده که بزودی تسویه خواهد شد.

دکتر حیدری در خصوص موضوع جمع آوری معتادین متجاهر گفت :به علت تعطیلی ۱۷ کمپ از کمپ های استان البرز ظرفیت بهره گیری از مراکز ماده ۱۵ کاهش یافته است و در حال حاضر این مراکز ظرفیتی جهت پذیرش مورد جدید ندارند که بحث جمع آوری های جدید را دچار چالش کرده است.

وی گفت : در این خصوص برای اخذ مجوز به منظور ایجاد مراکز ماده ۱۵ که شرایط متفاوتی در بحث فضای فیزیکی مطلوب و موسس با تحصیلات مرتبط و تعهد کاری اهم آن است رایزنی هایی صورت گرفته است انشالله کمبود در این زمینه نیز مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص اقلام و اموالی که متعلق به مرکز غربالگری بوده است گفت: طبق قانون و در قالب انعقاد تفاهمنامه این اموال جهت تجهیز مرکز تازه تاسیس تحویل شورای هماهنگی استان خواهد گردید.

دکتر حیدری در خصوص تاسیس مراکز ماده ۱۶ بانوان افزود: طبق مقررات سازمان جهت تاسیس این مرکز نیاز به مجوز بهزیستی می باشد که البته در صورت واگذاری مدیریت آن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به تفاهمنامه این ارگان با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فعالیت آن بلامانع است.

در ادامه سردار حسینی نیز ضمن اشاره به مسئولیتهای بیشمار سازمان بهزیستی گفت: جامعه هدف بهزیستی، افراد پر چالشی هستند و دیدن این آسیبها ، اثرات منفی بسیاری روی کارکنان بهزیستی خواهد داشت ولیکن کار در بهزیستی بسیار طاقت فرسا و البته ازشمند است.

وی در ادامه افزود: برای تاسیس مرکز ماده ۱۶ تاکنون بالغ بر ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه به عنوان شده و ۴۵ میلیون اجاره بها پرداخت میشود که با سایر پرداختی ها ماهیانه حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه برای ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر داشته است.

وی گفت : در حال حاضر ظرفیت ۷۰۰ نفری برای این مرکز پیش بینی شده است و برای اشتغال این افراد نیز با رایزنی های صورت گرفته ضمن تهیه چرخ و صنایع فلزی ستاد در تلاش است در این خصوص گامهای موثری بردارد.

وی افزود: مرکز غربالگری که با همکاری بهزیستی ایجاد شد نیز تا کنون ۳۵۰ میلیون هزینه کرد داشته و هدف گسترش و توسعه آن است.

سردار حسینی در ادامه گفت: بناداریم یک مرکز میان مدت و یک مرکز بلند مدت هم تاسیس کنیم که شاغلین مرکز میان مدت را ۷۰ درصد بهبودیافتگان اعتیاد و ۳۰ درصد دیگر شامل ساکنین مناطقی که از بیکاری به سوی اعتیاد سوق داده می شوند تشکیل میدهد.

برای مرکز بلند مدت برنامه ای در نظر داریم که در ۴فاز هدایت میشود فاز اول تاسیس مرکز ماده ۱۶ که بتواند ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دهد و کلیه امکانات رفاهی را داشته باشد و در کنار آن در فاز دوم تاسیس و راه اندازی مرکز ماده ۱۵ است فاز سوم راه اندازی و ایجاد یک آشپزخانه صنعتی برای ساکنین مجتمع است که با توجه به مکان جغرافیایی و نزدیکی آن به بهشت علی توسعه مطلوبی برای آن پیش بینی میکنیم.

وی اضافه کرد : فاز چهارم ایجاد یک مجتمع سوئیتی برای معتادین متجاهر است که اسکان داده شده و در شهرک صنعتی کار کنند و به مرور جامعه پذیر گردند.

در پایان سردار حسینی گفت: امید است ضمن بهره گیری از همکاری و حمایت اداره کل بهزیستی بتوانیم در راستای تحقق این اهداف گام برداریم.

کد خبر 35216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد