بهزیستی، گسترده‌ترین جمعیت تحت پوشش دولت را تکفل و خدمت‌رسانی می‌کند

مراسم معارفه مدیریت بهزیستی مشهد با حضور جمعی از معاونان و مدیران این مجموعه برگزار شد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم گفت: مقامات سطح بالای دولت، مسائل و آسیب‌های شهر مشهد و حاشیه آنرا به اندازه‌ای مهم می‌دانند که رسیدگی به وضعیت آن را نه یک وظیفه‌ی اداری و سازمانی، بلکه یک وظیفه شرعی تلقی می‌کنند.
دکتر مسعود فیروزی در یک مراسم کوتاه یک ساعته، ضمن معرفی رئیس جدید بهزیستی مشهد، از مدیران پیشین این مسؤولیت یاد نمود و از زحمات آنان قدردانی کرد.
وی همچنین در این مراسم در سخنانی موجز و کوتاه، بر عدالت‌محوری و ارتقای منزلت بهزیستی در بین دستگاه‌ها، مدیران و مردم، به عنوان دو اصل مدیریتی خود تأکید کرد.
وی گفت: ما قرار است بهزیستی خراسان رضوی را با برنامه‌ی مدون و تحت یک منشور مدیریتی علمی اداره کنیم.وی افزود: ضمن ادامه دادن کارهای خوب مدیران گذشته بهزیستی استان، بر اصول و محورهای علمی مدیریت در بهزیستی تأکید داریم و تلاش می‌کنیم آنها را عملیاتی کنیم.
این متخصص مدیریت استراتژیک افزود: عدالت‌محوری، جزو مواردی است که باید هم کارکنان سازمان و هم جامعه‌ی هدف آن را حس و لمس کنند و تبعیض یا احساس تبعیض در بهزیستی، باید کلا از میان برداشته شود.
وی گفت: اگر کارکنان بهزیستی عدالت را در بین خودشان به عینه ببینند و توزیع منابع بر اساس توانمندی‌ها و بدون تبعیض بین آنان صورت گیرد این عدالت‌محوری به جامعه هدف سازمان نیز تسری خواهد یافت.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بهزیستی خیلی کارها انجام می‌دهد که متأسفانه به خاطر عدم اطلاع‌رسانی و عدم ارتباط کافی مدیران و کارشناسان بهزیستی با سایر دستگاه‌ها دیده نمی‌شود.
بیشتر فعالیت‌های بهزیستی در حوزه اجتماعی است

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به وظایف و فعالیت‌های بهزیستی گفت: بهزیستی ۱۷۰ فعالیت را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند که بیشتر آنها در حوزه‌ی اجتماعی و آسیب‌ها است و به ضعیف‌ترین اشخاص جامعه، خدمت‌رسانی می‌کند. 
وی کارکنان بهزیستی خراسان رضوی را ۱۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با وجود ۳۲ شهرستان در استان ما و حاشیه‌نشینان کلان‌شهرهای استان و بخصوص حاشیه‌های مشهد که بیش از دو استان کشور جمعیت دارد، وظایف بهزیستی بسیار سنگین، گسترده و مهم است اما با این همه کار و فعالیت، در هنگام وزن‌کشی دستگاه‌ها نامی از بهزیستی به میان نمی‌آید.
فیروزی تصریح کرد: بهزیستی مظلوم واقع شده و متأسفانه فقط وقتی که یک نکته‌ی کوچک منفی دیده می‌شود نام بهزیستی برجسته و بزرگ‌نمایی می‌شود ولی این همه خدمت و فعالیت به ضعیف‌ترین اقشار و آسیب‌دیده‌ترین جمعیت شهرها و روستاها، اصلا به چشم نمی‌آید.

وی خاطر نشان کرد: ارتقای منزلت اجتماعی سازمان بهزیستی و رسیدن بهزیستی به جایگاه واقعی، یکی از دو هدف مهم من و همکارانم در این نهاد انقلابی و مردمی است چون ما گسترده‌ترین جمعیت تحت پوشش دولت را تکفل و خدمت‌رسانی می‌کنیم.
وی ضمن اشاره به مدیران قبلی بهزیستی مشهد گفت: همه این مدیران، کارنامه‌های خوبی داشته و خدمات شایان توجهی به جامعه هدف سازمان ارائه داده‌اند.
وی از مدیر سابق بهزیستی مشهد به عنوان یک مدیر درستکار، صادق، وظیفه‌شناس، پرکار و وفادار به سازمان نام برد و گفت: آقای خالدی قرار است در مسؤولیت بالاتری به ما کمک کنند.

دکتر فیروزی همچنین با اشاره به خدمات مدیریت جدید بهزیستی مشهد گفت: آقای نخعی از مدیران خوب، پرتلاش، با سابقه و شجاع هستند که تجربیات گرانبهایی دارند و در هر شهرستان بوده‌اند منشأ خیر شده‌اند.
مراکز مشهد در کمتر از ۴ ماه ایمن شد
در این جلسه، غلامرضا خالدی مدیر سابق بهزیستی مشهد نیز ضمن اشاره به گوشه‌ای از عملکرد بهزیستی مشهد گفت: در کمتر از ۴  ماه توانستیم مساله‌ی ایمن‌سازی مراکز شهرستان مشهد را به انجام برسانیم و همچنین دو مرکز را بازسازی و آماده‌ی بهره‌برداری کرده‌ایم که یکی از آنها تی‌سی و دیگری، مرکز صدف می‌باشد.
وی همچنین از موفقیت در جذب اعتبارات اشتغالی در سال مالی ۹۹ – ۱۴۰۰ یاد کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد اعتبارات جذب شده است در حالی که در زمان ورود ا ینجانب جذب حدود ۲۲ درصد بود.
وی از همکارانش در بهزیستی مشهد تشکر کرد و گفت: به پایان بردن سال مالی با وضعیت کرونا و محدودیت‌ها بسیار دشوار بود و همکاران ما در بخش‌های مختلف بهزیستی مشهد در این قسمت و در سایر فعالیت‌ها بیشتری همکاری و همراهی را داشتند که از همه‌ی آنها تشکر می‌کنیم.
مهدی نخعی، مدیر جدید بهزیستی مشهد نیز در این مراسم با تشکر از همکارانش در بهزیستی طرقبه‌شاندیز گفت: امیدواریم در مشهد مانند گذشته بتوانیم به مددجویان خدمت کنیم و در تصمیمات استانی نیز مشارکت فعال داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در دوران مدیریت آقای دکتر فیروزی، شاهد تغییرات خوبی در تفویض اختیارات مدیریت بهزیستی مشهد و البته پاسخگویی این مدیریت به مسائل و مشکلات باشیم.

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات و تلاش‌های غلامرضا خالدی، مدیر پیشین بهزیستی مشهد که از آذرماه گذشته در این سمت فعالیت داشته قدردانی شد و مهدی نخعی، مدیر پیشین بهزیستی شهرستان طرقبه‌شاندیز به سمت مدیر جدید بهزیستی مشهد معرفی گردید.

گفتنی است نخعی پیش از این نیز چند سالی در مدیریت بهزیستی مشهد مسؤولیت داشته است.
شهرستان مشهد حدود ۵۰ درصد مراکز و فعالیت‌های بهزیستی استان را در خود جای داده و با ۳.۵ میلیون جمعیت، نزدیک به ۱.۲ میلیون نفر حاشیه‌نشین دارد و از خیلی جهات مانند کودکان کار و خیابان، مراکز کودکان بی‌سرپرست، میزان آسیب‌های اجتماعی و برخی پارامترهای اجتماعی دیگر، در استان‌های بالای جدول در سطح کشور می‌باشد.

کد خبر 35212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد