فضای عمومی استان بوشهر برای معلولان مطلوب نیست

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: علیرغم انجام کارهای مختلف و موثر اما فضای عمومی استان بوشهر برای معلولان تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان دکتر علیرضا حاجیونی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در بوشهر، با بیان اینکه طبق ماده ۲ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بحث مناسب سازی اماکن عمومی در دستور کار قرار دارد، اظهارداشت:بر اساس این قانون کلیه وزرتخانه ها، سازمان ها و موسسات، شرکتهای دولتی، نهادهای عمومی و انقلابی موظف هستند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن ها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا بهزیستی را بعنوان دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معرفی شده تا مطابق با این ستاد که در استان استاندار، رئیس آن محسوب میشود و جلسات آن به صورت مکرری برگزار می‌شود، افزود: سالیانه نیز مطابق با نسخه های جشنواره شهید رجایی دستگاه های اداری امتیازاتی را از وضعیت مناسب سازی اماکن دستگاه های خود که همه مردم از جمله معلولین حق استفاده بدون دغدغه و بصورت مستقل را از آن را دارند کسب میکنند و این شاخص فرصتی را ایجاد کرده تا شاهد هرچه بهتر شدن وضعیت مناسب سازی اماکن عمومی استان باشیم، اگر چه تا رسیدن به حد مطلوب همچنان فاصله داریم.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با عنوان اینکه بهزیستی در زمینه مناسب سازی منزل و خودرو بمنظور ارتقاء و افزایش سطح عملکردی افراد دارای معلولیت بصورت مستقل نیز فعالیت می‌کند، بیان کرد: در سال گذشته در این خصوص به ۱۹۲ نفر کمک هزینه مناسب سازی منزل و خودرو و جهت ۵۶۶ نفر وسایل انطباقی یا ADL تهیه شد که مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در این فعالیت هزینه گردید.

حاجیونی در خصوص تعهد اشتغال سال بهزیستی استان در سال ۹۹تصریح کرد: تعهد استان برای ایجاد اشتغال۹۹۱ شغل بوده که تاکنون براساس ثبت در سامانه پورتال سازمان بیش از ۱۱۵۰ شغل جدید ایجاد شده که نشان دهنده رشد ۱۱۶درصدی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است که اعتبار تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی بهزیستی استان ۳۷ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ درصد آن تخصیص پیدا کرد و بیش از ۹۰ درصد آن تاکنون به متقاضیان پرداخت گردیده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: همچنین بمنظور پایداری اشتغال مددجویان مبلغی بیش از چهار میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض بابت پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی و جبران عدم کارایی معلولین تخصیص و پرداخت شده است.

حاجیونی عنوان کرد: در سال جاری نیز باتوجه به شعار سال که تولید، پشتیبانی ، مانع زدایی انتخاب گردیده قطعا با جدیت و اهتمام بیشتری برنامه ریزی‌ و حمایت ها ادامه خواهد داشت

کد خبر 35207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد