واکنش بهزیستی به بازگشت طرح جوانی جمعیت از سوی شورای نگهبان

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نسبت به بازگشت طرح جوانی جمعیت از سوی شورای نگهبان واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایلنا، «افروز صفاری‌فرد» معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره برگشت طرح جوانی جمعیت از سوی شورای نگهبان گفت: ما امیدواریم اعتراضاتی که از سوی شورای نگهبان به طرح جوانی جمعیت شده، مربوط به ماده ۵۳ و ۵۶ باشد.

وی ادامه داد: چراکه ما به این دو ماده اعتراض داریم و تاکید داریم یا حذف شود و یا به گونه‌ای اصلاح شود که جلوی غربالگری گرفته نشود. معتقدم نمایندگان مجلس باید نظر سازمان بهزیستی را در این رابطه جویا شوند. 

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ما هم مطالبی را می‌توانیم آماده و برای آنها ارسال کنیم، البته باید ببینیم که نظر رییس سازمان چیست و اگر مجلس از ما نظرخواهی کند یا در این زمینه آمار و اطلاعاتی بخواهد، حتما ارائه خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: اصلا نیازی نیست در این طرح به این موضوع پرداخته شود، آنقدر موضوعات دیگری می‌توان در خصوص طرح جمعیت جوانی مطرح کرد که اصلا شاید غربالگری هیچ جایگاهی در این طرح نداشته باشد. غربالگری و سقط درمانی با یک هدف دیگری در حال انجام است و در راستای جوانی جمعیت نیست که بگوییم نیاز هست، حتما در این طرح به آن پرداخته شود. 

به گفته معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور مباحث دیگری در این طرح وجود دارد که بسیار جامع و کامل به موضوع جوانی جمعیت پرداخته است.

کد خبر 35182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =