برگزاری نشست تخصصی طراحی مدل پیشگیری در خدمات سازمان بهزیستی

نشست تخصصی با هدف تهیه طرح جامع پیشگیرانه برای کلیه خدمات بهزیستی در سالن اجتماعات بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در این نشست دکتر ابراهیم حسن نژاد با ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف اجرای طرح ، بررسی فعالیت های فعلی سازمان (تحلیل وضعیت موجود ) ، ارایه طرح برای برون رفت از وضعیت فعلی را از اهداف فرعی این نشست عنوان کرد و برگزاری  نشست های تخصصی با فعالان و کارشناسان درون و برون سازمانی ، تحلیل وضعیت موجود ، ارایه طرح های پیشنهادی ، ارزیابی پیشگیری- غربالگری- درمان -نگهداری- ترخیص در خصوص اعتیاد با تاکید بر شرایط پذیرش،آموزش و توانمند سازی،اشتغال،تبلیغات و آگاهسازی، ارزیابی فعالیت های پیشگیرانه سطح اول ، بررسی نظرات تخصصی کارشناسان درون سازمانی و برون سازمانی و سمن های فعال ، استفاده از نظرات متخصصان، تشکیل کارگروه های تخصصی را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

سرپرست بهزیستی هرمزگان با تاکید بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است گفت : نگاه به فعالیت بهزیستی در بحث معلولیت کافی نیست و باید به راههای پیشگیری از بروز معلولیت توجه شود و در تحقق این مهم باید به آگاهسازی توجه ویژه داشت .

وی افزود : باید در راستای بهزیستی جامعه تلاش شود و این وظیفه فقط متوجه بهزیستی نیست بلکه یک وظیفه ملی است نه مرتبط به یک سازمان یا نهاد خاص.

فعال کردن سمن ها ، تخصصی نمودن فعالیت های سمن ها ، داشتن اهداف کوتاه مدت میان مدت و طولانی مدت در فعالیت ها و بازخوانی سند جامع پیشگیری از اعتیاد از دیگر تاکیدات سرپرست بهزیستی هرمزگان در این نشست بود.

دکتر ابراهیم حسن نژاد همچنین خواستار تغییر نگاه مدیران از رفتار کانالی و جزیره ای به نگاه پیشگیرانه شد و اذعان داشت : آموزش مدیران استانی با موضوع تغییر نگرش به نگرش پیشگیرانه یکی از گام های مهم در تحقق این امر است .

سرپرست بهزیستی هرمزگان مطالعه سند جامع پیشگیری از اعتیاد ، مشخص نمودن اعضای کارگروههای تخصصی ، تشکیل بانک خیرین فرهنگی ، ارایه طرح آموزش مهارتهای زندگی به همسران و فرزندان بالای 12سال معتادان را از برنامه های پیش روی بهزیستی هرمزگان در راستای اجرای طرح جامع پیشگیرانه برای کلیه خدمات بهزیستی عنوان نمود.

کد خبر 35153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد