۷ مرکز دولتی و خصوصی به آسیب دیدگان اجتماعی استان قزوین خدمت می دهند

در حال حاضر دفتر امور آسیب دیدگان با ۷ مرکز شامل ۳ مرکز دولتی و ۴ مرکز غیردولتی برای ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی فعال است و خدمات رسانی می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین؛ پری میرزایی در این باره اظهارداشت: بهزیستی استان در این مراکز شبانه و روزانه، خدمات تخصصی به دختران در معرض آسیب را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه می کند.
میرزایی تصریح کرد:  با توجه به راه اندازی مرکز حمایت های روانی، اجتماعی توانسته ایم زمینه اجرای طرح « ندای مهر» و خدمت رسانی سریعتر به دختران و خانواده آنها را در بخش غیردولتی در سه ماهه پایانی سال گذشته مهیا کنیم که در این راستا کیفیت و حجم خدمات هم افزایش یافت.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین یادآورشد: حمایت از زنان خشونت دیده و توانمند سازی آنها، در دستور کار این معاونت قرار دارد و در این راستا خدمات متنوعی اعم از روانشناسی، مددکاری و حقوقی در مرکز خانه امن به صورت سرپایی و نگهداری ارائه شده است.
وی بیان کرد: در مرکز خانه امن که در بخش غیر دولتی فعال شده، محل امنی برای زنان خشونت دیده و فرزندان آن ها فراهم کرده ایم و تلاش می کنیم توانمندی های زنان خشونت دیده و خانواده هایشان ارتقا یابد.
میرزایی گفت: حمایت، نگهداری و ارائه ۳۵۸۶ مورد خدمت تخصصی به ۴۰ کودک کار و خیابانی، پذیرش شده در مرکز نگهداری کودکان خیابانی شبانه روزی دولتی و ارائه ۱۴ هزار و ۶۲۴  فقره خدمت به ۱۸۰ کودک کار پذیرش شده در مراکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده غیردولتی روزانه با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از  اقدامات انجام شده است.
وی اظهارداشت: با فعالیت دفتر شبه خانواده برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست هم اقدام شده و درحال حاضر ۵ مرکز دولتی و غیر دولتی برای نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در بهزیستی استان قزوین فعالیت می کند.
میرزایی بیان کرد: با راه اندازی سامانه فرزند خواندگی در سال گذشته، حمایت از ۲۷۶ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست نزد خانواده جایگزین با پرداخت کمک هزینه ماهیانه به اقوام نزدیک و تحت پوشش قراردادن بیمه عمر  ۱۷۶ فرزند برای افزایش سرعت خدمت رسانی و شفافیت در کار انجام شده است.
وی در خصوص اقدامات دفتر خانواده و زنان بهزیستی هم اظهارداشت: مهمترین هدف دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی استان، توانمند کردن خانواده ها و خروج از چرخه حمایتی مستمر سازمان است که در این راستاتعداد  ۲۰۵ خانواده تحت پوشش از طریق پرداخت سرمایه کار، مشاغل خانگی و وام های خود اشتغالی و گروههای همیار توانمند شده اند.

میرزایی تصریح کرد: تمامی خانواده های دارای فرزند سه قلو بدون توجه به دهک ها مورد حمایت بهزیستی استان قرار گرفته اند که در شرایط حاضر ۴۵ خانواده دارای فرزند سه قلو تحت حمایت بهزیستی هستند که به تعداد افراد خانواده تا ۵ نفر، کمک هزینه معیشت تعلق می گیرد و خدمات موردی هم داده می شود.
وی یادآورشد: در سال جدید خانوارهای دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی یک تا سه که افراد خانواده آنها از ۵ نفر به بالا هستند و یا یکی از دوقلوها بیمار باشد تحت پوشش قرار خواهند گرفت. 
میرزایی اضافه کرد: از دیگر خدمات این دفتر، حمایت از دانش‌آموزان تحت پوشش است که با انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد علمی آموزشی قلم چی، دانش آموزان تحت پوشش می‌توانند به صورت رایگان از کلاس های آنلاین و آزمون های کانون بهره مند شوند.

وی اظهارداشت: همچنین دانش آموزان با معدل ۱۶ به بالا از همه خدمات بهره مند می شوند و از مهمترین خدمات این دفتر، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار است که در زمان بازنشستگی می ‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر تعداد ۹۷۴ زن سرپرست خانوار شهری و ۳۶۰ زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش این بیمه قرار دارند.
وی گفت: همچنین بیش از ۴۰۰۰ زن سرپرست خانوار از خدمات مستمری و معیشتی بهزیستی استان برخوردار شده اند. 

کد خبر 35113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد